بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کارشناس بازار سرمایه گفت: تاکنون شرکت های پتروشیمی محصولات خود را براساس قیمت جهانی و دلار 4200 تومانی عرضه می کردند اما با حذف سقف معاملات این شرکت ها می توانند براساس قیمت جهانی و دلار 8000 تومانی معاملات خود را انجام دهند بنابراین میزان فروش آن ها افزایش 2 برابری را تجربه می کند.
کد خبر : ۱۸۰۰۶۴

به گزارش بورس نیوز، پس از حذف سقف قيمت براي معاملات محصولات فولادي، زمزمه هاي برداشتن سقف دامنه نوسان براي محصولات پتروشيمي در بورس کالا نیز قوت گرفت. اين موضوع وقتي از سمت فعالان سهام جدي تر شد که حسين عبده تبريزي، عضو شوراي عالي بورس، ضمن ابراز خرسندي از پايان ارزان فروشي هاي رانت آفرين فولاد در بورس کالا، از ضرورت اصلاح قيمت کالاهاي پايه پتروشيمي در بورس کالا نیز خبر داد که پس از آن در روزهای اخیر قيمت محصولات پتروشيمي نیز همانند دیگر کالاهاي پايه پالايشي و فلزي از قيد قيمت گذاري هاي دستوري خارج شد که به موجب آن شاهد رشد محسوس نقدينگي در سهام اين صنعت نیز هستیم و گردش حدود يک چهارم از ارزش معاملات خرد روز گذشته در سهام گروه پتروشيمي نشان می دهد که می توان به تعديل قيمت محصولات پتروشيمي در بورس کالا برای روزهاي پيش رو امیدوار بود.

در این رابطه محمد حسن شمسی مدیرعامل کارگزاری توسعه اندیشه دانا به خبرنگار بورس نیوز، گفت: حذف سقف معاملات محصولات پتروشیمی به طور مستقیم درعملکرد شرکت ها تاثیر مثبت دارد.

شمسی با بیان اینکه تاکنون شرکت های پتروشیمی محصولات خود را براساس قیمت جهانی و دلار 4200 تومانی عرضه می کردند،گفت: با حذف سقف معاملات این شرکت ها می توانند براساس قیمت جهانی و دلار 8000 تومانی معاملات خود را انجام دهند بنابراین میزان فروش آن ها افزایش 2 برابری را تجربه می کند.

وی ادامه داد: حذف سقف معاملات محصولات پتروشیمی، رشد سهام این شرکت ها در بورس را نیز به همراه دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر