بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مدیر صادرات «کفرا» در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازدهی خیره کننده «کفرا» در یک سال / قیمت‌گذاری توافقی، نقطه قوت صنعت نسوز

رشد درآمد شرکت هم ناشی از افزایش نرخ محصولات و هم تحت تاثیر افزایش حجم فروش بوده است
کد خبر : ۱۸۰۰۹۶
به گزارش بورس‌نیوز، سهم شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در یک سال اخیر بازدهی 187 درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. 
«کفرا» در ۵ ماهه نخست امسال، ۶۶۷۳۹۳ ریال درآمد محقق ساخته که ۹۴ درصد بیش از درآمد مدت مشابه سال قبل بوده است.

مهدی لقمانی مدیر صادرات شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵ درصد از تولیدات شرکت روانه بازارهای صادراتی می‌شود، ولی برنامه‌هایی جهت حضور در بازارهای صادراتی جدید در دست اقدام است و پیش‌بینی می‌شود حجم صادرات سال آینده رشد حداقل ۲۰۰ درصدی داشته باشد.

وی افزود: مهم‌ترین بازار صادراتی «کفرا» عراق و افغانستان بوده که تاکنون درآمد صادراتی به شکل ریالی وصول می‌شده؛ اما به تازگی اعلام شده باید برای صادرات تعهدنامه ارزی داده شود و درآمدها از طریق سامانه نیما تسعیر شود، گرچه این موضوع مشکلاتی به همراه داشته، ولی پیگیر رفع آن برآمده‌ایم تا خللی به روند صادرات وارد نشود.

این فعال صنعت فرآورده‌های نسوز در رابطه با علل رشد درآمدی «کفرا» اظهار کرد: رشد درآمد شرکت هم ناشی از افزایش نرخ محصولات و هم تحت تاثیر افزایش حجم فروش بوده اما تقاضای محصولات نسوز در کشور روند افزایشی داشته و با افزایش نرخ ارز و مشکلات واردات، این تقاضا بهبود هم داشته است. 

لقمانی تصریح کرد: قیمت‌گذاری محصولات نسوز معمولا به صورت توافقی بین شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های نسوز و انجمن صنفی با توجه به بهای تمام شده تعیین می‌شود و مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی نشده‌ایم اما این نکته، از نقاط قوت صنعت محسوب می‌شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: چشم‌انداز تولید و فروش فرآورده‌های نسوز در کشور روشن بوده و اگر تصمیم یا سیاست جدیدی اتخاذ نشود که روند تولید صنایع وابسته به فرآورده‌های نسوز را منفی کند، شرایط خوبی پیش رو خواهیم داشت، همچنین محصولات شرکت از کیفیت قابل قبولی در بازارهای صادراتی برخوردار بوده و به رشد هر ساله حجم صادرات خوش‌بین هستیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر