بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کارشناس بازارسرمایه گفت: ازآنجاییکه محصولات پتروشیمی‌ در زمره کالاهای صادرات محور قرار دارند، لذا بخشنامه های داخلی خللی در میزان فروش آن‌ها به وجود نخواهد آورد.
کد خبر : ۱۸۰۱۶۳


بهراد ابراهیمی مدیر معاملات کارگزاری آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌‌نیوز، اظهار کرد: برداشته شدن سقف رقابت برای محصولات پتروشیمی بخشنامه فوق‌العاده‌ای بوده ولی طبیعتاً باید در این زمینه به ریسک‌ها نیز توجه کرد.

وی افزود: زمانی‌که شرکت‌های پتروشیمی ، محصولات خود را با دلار 3800 تومان به‌فروش برسانند، دیگر نرخ دلار آنها بر مبنای 3800 نخواهد بود اما درنهایت سودآوری آنها با رشد همراه خواهد بود و باید ارزیابی شودکه تراز ارزی آن‌ها مثبت است یا منفی؛ این ارزیابی تاثیر بسزایی بر سودآوری شرکت و منتفع شدن سهامداران خواهد داشت.

ابراهیمی از سوی دیگر درباره وضعیت گروه خودرویی‌ و بانکی‌ها نیز گفت: صنعت خودرو صنعتی بسیار دستوری و دست‌به‌گریبان تحریم‌هاست و برای حصول نتیجه درزمینهٔ این صنعت باید منتظر نتیجه ریسک‌های کلان بود.

وی در خصوص وضعیت حال حاضر نمادهای بانکی در پایان گفت: بانک‌هایی که تراز ارزی آن‌ها مانند بانک ملت مثبت است سودهای بسیار خوبی می‌توانند به دست آورند ولی این سود یک‌بار است و باید مشخص شود منابع ارزی آن‌ها از کجا تأمین می‌شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر