بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دام تازه برای سهامداران بازار/ پالس‌های ضد بورس با شائبه‌های تایید نشده

فرابورس ایران به تازگی به معامله‌گران در بازار پایه فرابورس هشدار داده که به ریسک‌های موجود در این بازار توجه داشته باشند.
کد خبر : ۱۸۰۱۹۹
به گزارش بورس نیوز، معاون فرابورس به تازگی با اشاره به تفاوت بازار پایه فرابورس با دیگر بازارها به بحث عدم شفافیت و افشای به موقع اطلاعات مالی و عملیاتی برخی از شرکت‌های بازار پایه، به معامله گران بازار پایه هشدار داده که به ریسک‌های موجود در این بازار توجه کافی داشته باشند.

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در همین رابطه اظهار کرد: کلیه تصمیمات اثرگذار بر وضعیت عملیاتی سود و زیان شرکت‌ها باید پس از تائید مجاری صحیح و مجاز به اطلاع فعالان بازار برسد و از هرگونه رفتارهای هیجانی و مبتنی بر افشای اطلاعات نادرست یا شایعات جلوگیری شود.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته برخی شائبه‌ها نظیر آزادسازی فلزات در رینگ فلزات یا نحوه محاسبات بدهی‌های ارزی و غیره شنیده شد، اما شاید این هشدارها به‌جا بوده باشد اما باید تأکید کرد که فعالان بازار نباید در دام شائبه‌ها اسیر شوند و نسبت به آن شائبه تائید نشده، واکنش داشته باشند.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران تأکید کرد: دود نوسانات تحت تأثیر شائبه‌ها در بورس، به چشم سهامدار رفته و موج آسیب‌رسانی آن دامن‌گیر تمام بازار می‌شود.

وی درباره ارزیابی از میزان خریدو‌فروش سهام در هفته پیش رو گفت: برآیند افکار و تحلیل‌های مختلف، شکل‌دهنده قیمت در بازار سرمایه بوده ضمن آنکه تمامی افراد، تابع افکار یکسانی نبوده و نباید یک تفکر را القا کرد، اما چنین پالس‌هایی که به بازار ارسال می‌شود، شاید سود مقطعی را عاید برخی افراد کند اما این آفت درنهایت گریبان گیر آن‌ها نیز شده و به‌کل بازار ضربه می‌زند.

آقابزرگی در پایان خاطرنشان کرد: پرهیز از رفتارهای عجولانه و کارشناسی نشده در بازار سرمایه یکی از نیازهای اساسی این بازار بوده اما کماکان برخی شایعات، تأثیرات فراوانی در نوسانات از خود برجای می‌گذارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
بنده سالها در بازار بورس ضرر کردم سهم شاوان را 4500تومان گرفتم بعد از بستن 8 ماه در 350 تومان باز کردند عوامل دولت آشکارا سرمایه سهامداران نفت را بالا کشید..سهم توسعه ای معادن روی 470تومان گرفتم آنقدر قیمت را پایین کشدند تا 110تومان فروختم وووو حرف بنده این است در این مدت که سرسام آور ضرر کردم سرمایه ام از دست رفت ناظران وناشران بورس کجا بودندآیا یک بار پرسیدند که چرا نماد شاوان با 4500 تومان بسته شد یک دفعه 350 تومان باز شد؟حالا سهمی مانند سیمان دورد بعداز یک سال زیان دهی چند روزی بالا رفته است ناظران بورس دایه مهربانتر از مادر شدند هر روز جلو آن را میگیرند حالا یک سرمایه داری پیدا شده با خرید خودمیخواهد شرکت را رونق بخشد هر روز جلو نماد شرکت را مشکوکانه میگیرند