بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
منظور قانون در بودجه 97 این است که 4 میلیون تن قیر در اختیار بخش‌های مختلف از جمله شهرداری، وزارت کشور و بنیاد مسکن قرار بگیرد.
کد خبر : ۱۸۰۳۸۱

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح استفساریه بند (هـ) تبصره 1 قانون بودجه سال 97 با 216 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد: در این استفساریه سوال شد که آیا شرکت ملی نفت ایران می‌تواند برخلاف حکم بند (هـ) تبصره 1 قانون بودجه سال 97 به هر دلیلی از جمله افزایش قیمت نفت خام مبادرت به افزایش قیمت مواد اولیه قیر (VB) یا کاهش حجم آن از 4 میلیون تن یا تقریباً نسبت‌های مقرر نماید.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: براساس پاسخ نمایندگان کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، شرکت ملی نفت ایران موظف است نسبت به تامین 4 میلیون تن مواد اولیه قیر موضوع بند (هـ) تبصره 1 قانون بودجه سال 97 اقدام کند.

وی توضیح داد: منظور قانون در بودجه 97 این است که 4 میلیون تن قیر در اختیار بخش‌های مختلف از جمله شهرداری، وزارت کشور و بنیاد مسکن قرار بگیرد. با توجه به شرایط اقتصادی انتظار می‌روند مانند هر سال همین میزان قیر بدون تغییر قیمت توزیع شود.

نادر قاضی‌پور در مخالفت با طرح استفساریه مذکور بیان کرد: در سال‌های گذشته نمایندگان مجلس رأی به همین موضوع دادند، اما تاکنون گزارشی از اقدامات وزارت نفت در راستای توزیع قیر رایگان به بخش‌های مختلف ارائه نشده است.

وی تاکید کرد: همچنین باید سوال طرح استفساریه به گونه‌ای تنظیم می‌شد که پاسخ بله را دریافت کند. این موضوع باید مورد توجه اداره قوانین مجلس قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود آنکه سال‌های گذشته نمایندگان پیگیر توزیع قیر رایگان به بخش‌های مختلف بودند، اما همچنان چنین پرداختی صورت نگرفته است و اعتراض بنده این است که باید گزارشی از میزان توزیع قیر در سال‌های گذشته ارائه شود.

کاظم دلخوش اباتری نیز در موافقت با طرح استفساریه بند (هـ) تبصره 1 قانون بودجه سال 97 توضیح داد: سر مردم در برخی موارد کلاه رفته است، چشم امید مردم در روستاها به این است که چند کیلومتر راه روستایی آنها آسفالت شود، قیر ضایعات نفتی است، چطور می‌توانند دو شرکت قیرسازی قیمت این محصول را به ناگهان تغییر دهند؟


اشتراک گذاری :
ارسال نظر