بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: متوسط قیمت محصولات وارداتی زنجان از میانگین کشوری پایین تر است، چرا که به این استان محصول نهایی وارد نمی‌شود و تمام کالاهای وارد شده مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید هستند.
کد خبر : ۱۸۰۴۳۳

به گزارش بورس نیوز ،ناصر فغفوری با اشاره به اینکه این میزان واردات کمتر از یک درصد واردات کشور را به خود اختصاص می‌دهد.، یادآورشد: واردات استان در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 96، از 23 درصدی کاهش برخوردار بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: متوسط قیمت محصولات وارداتی زنجان از میانگین کشوری پایین تر است، چرا که به این استان محصول نهایی وارد نمی‌شود و تمام کالاهای وارد شده مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید هستند.

فغفوری اظهار کرد: متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی کشور به یک هزار و 353 دلار و زنجان به 715 دلار می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ارزش مواد اولیه و ماشین‌آلات وارداتی پایین‌تر از سایر اقلام است و پایین بودن متوسط قیمت واردات زنجان نسبت به کشور این موضوع را تایید می‌کند.

وی تصریح کرد: خاک روی، پارچه نبافته، مصنوعات پلاستیکی، ماشین‌آلات و قطعات، قطعات ترانسفورماتور، تنظیم‌کننده ولتاژ، محصولات فولادی، توتون سیگار، پنبه حلاجی‌نشده، کاغذ گرافت، کاغذ سیگار، باطری قراضه، الیاف سنتتیک و پوشاک کامل بزرگسالان عمده اقلام وارداتی به استان زنجان هستند.

فغفوری ادامه داد: این کالاها اغلب از کشورهای ترکیه، آلمان، چین، کره، ایتالیا، ازبکستان، سوییس، بلاروس، روسیه، بلژیک، مجارستان، اردن، ارمنستان، مصر و آمریکا وارد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: تمام محصولات وارداتی به این استان در مسیر تولید قرار می‌گیرد و اغلب با ایجاد ارزش افزوده، به طور مجدد صادر می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر