بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به عرضه مواد اولیه پتروشیمی در بورس، اصلاح رویه تخصیص مواد اولیه به تولیدکننده واقعی و مدیریت تقاضا از سوی وزارت صمت تا دو ماه آینده شاهد بهبود شرایط بازار خواهیم بود.
کد خبر : ۱۸۰۴۸۶
به گزارش بورس نیوز، رضا نوروززاده، در بازدید از سالن‌های ۷، ۲۷، ۳۸ و ... با تولیدکنندگان، ماشین‌سازان و فعالان این صنعت به گفت‌وگو نشست و در جریان مشکلات و موانع تولید و توسعه صنعت پلاستیک قرار گرفت.

وی در این بازدید با بیان راهکارها و سیاست‌های جدید، اظهار امیدواری کرد با پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و اجرای آن، وضع بازار در مهر و آبان‌ماه بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به درخواست فعالان این عرصه برای بهبود شرایط تصریح کرد: مشکل موجود بازار ناشی از نامتعادل بودن تقاضا و توزیع است که به وزارت صمت پیشنهاد دادیم فهرست تولیدکنندگانی که از ما مواد می‌خرند را پایش کند و فهرست سه ماه نخست سال ۹۶ را به عنوان مبنا قرار دهد و طبق خرید پارسال به آنها سهمیه تعلق گیرد.

نوروززاده ادامه داد: برای برخی افراد که اعلام می‌کنند ما تازه به تولید رسیده‌ایم و یا این‌که ما پارسال از بازار خرید می‌کردیم پیشنهاد دادیم که با بازدید از کارخانه و تایید واحد تولیدی به فهرست متقاضیان اضافه کنند و یا بر اساس اظهارنامه مالیاتی خود محصول ارائه دهند.

وی افزود: هم اکنون بازار با کمبود مواد اولیه روبه‌رو نیست و با مدیریت تقاضا از سوی وزارت صمت و نهادهای مربوطه بی‌شک بازار به ثبات نسبی می‌رسد و از این شرایط عبور خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر