بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
شرکت سوئیسی ویتول اعلام کرد از ۴ نوامبر و در پی اعمال تحریم های آمریکا، داد و ستد با ایران را متوقف خواهد کرد.
کد خبر : ۱۸۰۴۹۵


به گزارش بورس نیوز، یک مقام اجرایی ارشد شرکت ویتول گفت از 4 نوامبر پس از اعمال تحریم های آمریکا، داد و ستد با ایران را متوقف می کند.

مایک مولر،مسئول توسعه فعالیت های تجاری این شرکت سوئیسی که در زمینه تولید و مبادله انرژی فعالیت دارد گفت:« تجارت با ایران یا هر رابطه دیگری با این کشور باید پایان یابد».

او گفت:« رابطه ای طولانی مدت با ایران داریم و در انتظار روزی می نشینیم که این رابطه دوباره از سر گرفته شود ولی فعلا احتیاج به چشم پوشی آمریکا و جامعه بانکداری جهانی از تحریم ایران داریم».

آمریکا در ماه مه اعلام کرد که تحریمها علیه ایران، سومین تولیدکننده بزرگ اوپک را باز می گرداند تا این کشور را مجبور کند دوباره بر سر میز مذاکره درباره برنامه هسته ای اش بنشیند.

این تحریم‌ها با محدود کردن دسترسی این کشور به سیستم مالی جهانی شروع شد و به بخش نفت ایران هم خواهد رسید.

برخی تاجران پیش‌بینی می‌کنند این تحریم‌ها تا یک و نیم میلیون بشکه نفت خام را در روز از بازار خارج کند.

مولر گفت:« دو میلیون بشکه در روز ذخایر نفتی غیر اوپک می‌تواند به بازارهای جهانی سال آینده اضافه شود که نیمی از آن از سوی ایالات متحده خواهد بود».

بر اساس گزارش تسنیم به نقل از رویترز، او از پیش بینی قیمت نفت خودداری کرد و به نظر می‌رسد نظرش نسبت به تاجران کالا مثل مرکوریا و ترافیگورا کمتر خوشبینانه باشد. آنها عقیده دارند قیمت نفت در اوایل 2019 به بشکه ای 100 دلار می‌رسد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر