بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
رسانه های چین امروز پنجشنبه گزارش کردند این کشور با اقتدار از برنامه های تجاری با ایران حمایت می کند و در این زمینه نیز مواضع خود را به صورت شفاف در سازمان ملل طرح کرده است.
کد خبر : ۱۸۰۵۱۲
به گزارش بورس نیوز، رسانه های چین از جمله تلویزیون دولتی این کشور در گزارشی اعلام کرد تجارت عادی با ایران در دستور کار چین است و مسئولان کشور نیز با جدیت بر این موضوع تاکید کرده اند.

روزنامه گلوبال تایمز چین از ارگان های مهم خبری دولت این کشور نیز سرمقاله خود را به پشتیبانی از برنامه تجاری چین با ایران اختصاص داده است.

در این مطلب آمده است روابط عادی تجاری با ایران باید مورد حمایت قرار گیرد پکن این موضع را دنبال می کند و با اعمال تحریم های یکجانبه و زیرپا گذاشتن چند جانبه گرایی مخالف است.

در همین حال خبرگزاری شینهوا نیز گزارش کرده است از نگاه دولتمردان چین برنامه تجارت عادی با ایران که اروپا نیز در دستور کار قرار داده مورد حمایت پکن است.

گلوبال تایمز هم نوشت چین از برنامه ساختاری و سامانه پرداختی ویژه اروپا برای تعاملات تجاری با ایران و استمرار خریدهای نفتی استقبال می کند.

این روزنامه نوشته است هر چقدر دولت آمریکا بخواهد بر تحریم های یکجانبه علیه ایران و تجارت کشورهای دیگر با تهران اصرار ورزد به همان اندازه چین، اروپا و روسیه به یکدیگر نزدیکتر می شوند و مبادلات را با ایران ادامه می دهند و مقابل آمریکا می ایستند.

بر اساس گزارش ایرنا، گلوبال تایمز ادامه داده است بخصوص آنکه حالا نیز مشکلات تجاری زیادی میان چین و آمریکا بوجود آمده و مسایل سیاسی چون تایوان هم وجود دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر