بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
آبسیم گزارش می دهد:

سرعت بالای یک تازه وارد

گروه اقتصادی کرمان خودرو که فقط 3 سال از زمان تأسیس آن می گذرد، در آخرین روزهای مرداد ماه معاملات خود را با نماد «خکرمان» در بازار پایه فرابورس آغاز کرد و در این مدت کوتاه توانسته با ثبت بازدهی 75 درصدی به خوبی خودنمایی کند.
کد خبر : ۱۸۰۶۰۶

بر اساس بررسی های واحد آبسیم (ABSIM) بورس نیوز، در روزهای اخیر، با اوج گیری شاخص کل بورس، «خکرمان» نیز ساعات شلوغی را سپری کرد و شاهد افزایش قابل توجه حجم معاملات این سهم تازه وارد هستیم.

بررسی معاملات سهم نشان می دهد که حقیقی های تالار حافظ بسیار بیش از حقوقی ها در جایگاه خریدار ظاهر شده اند.

نکات مهمی در صورت مالی این شرکت به چشم می خورد که می‏تواند روشن کننده این سطح از اقبال باشد.

شرکت کرمان خودرو با سرمایه 500 میلیارد تومانی، 56 میلیارد تومان سود انباشته دارد. میزان بدهی در ارقام اندک حدود 8 میلیارد تومانی خلاصه شده و در مقابل بیش از 567 میلیارد تومان دارایی دارد. علاوه بر این، بالغ بر 160 میلیارد تومان سرمایه گذاری بلندمدت انجام داده که در سال های آتی نتایج این امر در صورت های مالی بیش از پیش خواهد نشست.

در سال 96 سرمایه در گردش شرکت حدود 70 میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال 95 بیانگر رشد 600 درصدی است. به علاوه، این میزان در 3 ماهه نخست سال 97 به 71 میلیارد تومان رسید.

همچنین شرکت برنامه افزایش سرمایه را در برنامه های آتی خود جای داده تا زمینه انتقال نماد به بازارهای بالاتر فرابورس فراهم شود.

سرعت بالای یک تازه وارد

در نتیجه با توجه به ماهیت فعالیت «خکرمان» در زمینه واردات خودرو و قطعات اولیه و همچنین فعالیت های فرعی در زمینه طراحی و ساخت و احداث پروژه های عمرانی، تولیدی خدماتی و ساختمانی، می توان چشم انداز روشنی برای این شرکت در سال های نه چندان دور ترسیم کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرپرست سازمان توسعه تجارت تشریح کرد:

اهمیت مدیریت منابع ارزی در شرایط فعلی

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قیمت خودرو باید به قیمت بازار نزدیک شود

ارسال نظر