بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
کارشناس صنعت محصولات شیمیایی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تعاونی‌های پتروشیمی سد راه دلالان بورسی/ سقف کوتاه تعاونی‌ها در بورس‌کالا

مدیرعامل شرکت تعاونی تامین نیاز پلاستیک، لاستیک و شیمیایی صنوبر کردستان گفت:هدف از ایجاد تعاونی ها توزیع عادلانه ثروت ملی و از انحصار در آوردن ثروت از دست عده ای منافع طلب است.
کد خبر : ۱۸۰۶۱۳
سید انور هاشمی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز درخصوص میزان سهم تعاونی‌ها در صنعت پتروشیمی گفت: باید سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور به 25 درصد رسد تا بتوانند در بحث صادارت و همچنین ایجاد اشتغال در کشور تاثیر گذار باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه درشرایط فعلی نه تنها در صنعت پتروشیمی بلکه در تمامی اقتصاد کشور دلالان حضور پیدا کرده‌اند گفت: آن‌ها به قدری قدرتمند شده‌اند که نبض بازار را در دست گرفته و در این بین فقط تعاونی‌ها می‌توانند سد راه فعالیت‌های آن‌ها باشند.

وی ادامه داد: باید واحدهای تحت پوشش تعاونی‌های تامین نیاز تماما شرکت‌های تولیدکننده باشد که اگر این موضوع مورد توجه قرار بگیرد، 90درصد از مشکل حضور دلالان از بازار حذف خواهد شد، هرچند راه گریز برای ورود آن‌ها همیشه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تامین نیاز پلاستیک، لاستیک و شیمیایی صنوبر کردستان گفت: دلالی یک شغل است اما باید فعالیت‌های آن زیر ذره‌بین قرار گیرد، دولت باید از تعاونی‌ها حمایت کند، سقف تعاونی‌ها در دریافت مواداولیه در بورس کالا بسیار کم است باید سهم بیشتری به آن‌ها داده شود، مثلا می‌توان 70 تا 80 درصد از محصولات پتروشیمی را در اختیار تعاونی‌ها تامین نیاز قرار داد که در این صورت قطعا مشکل دلالی در بازار مرتفع خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: اگر خطایی از تعاونی‌ها سر زده باشد تنها به این دلیل است که اعضای غیرمرتبط با اهداف آن تعاونی و به منظور سودجویی و بر هم زدن نظم و انضباط بازار و کسب‌وکار در آن فعالیت دارند ، باید اهلیت و صلاحیت اعضا توسط هیات مدیره تعاونی ها به درستی اثبات شود .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر