بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۱
کد خبر : ۱۸۰۶۲

 حبرگزاري فارس: يك عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: دولت در لايحه بودجه منابع حاصله از هدفمند كردن يارانه‌ها را 8 هزار و 500 ميليارد تومان پيش‌بيني كرده كه بر همين اساس، قيمت بنزين آزاد 400 تومان در هر ليتر در نظر گرفته شده است.

موسي‌الرضا ثروتي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس«توانا»، در خصوص لايحه بودجه سال 88 كل كشور، اظهار داشت: در اين لايحه منابع حاصله از هدفمند كردن يارانه‌ها 8 هزار و 500 ميليارد تومان پيش‌بيني شده است كه بر همين اساس دولت قيمت بنزين آزاد را 400 تومان در هر ليتر و گازوئيل را 270 تا 350 تومان پيش بيني كرده است.
اين عضو كميسيون برنامه‌وبودجه خاطرنشان كرد: در اين راستا بهاي نفت كوره 160 تا 200 تومان و نفت سفيد 275 تا 315 تومان و همچنين قيمت گاز مايع 150 تا 200 و بهاي گاز طبيعي غير نيروگاهي 75 تا 130 تومان پيشنهاد شده است.
وي ادامه دا: قيمت پيشنهادي دولت در بودجه 88 براي برق 80 تا يكصد تومان در هر كيلووات‌ساعت تعيين شده است.
وي ميزان اعتبار تخصيص يافته براي قانون مديريت خدمات كشوري و بازنشستگان را 7 هزار و 171 ميليارد تومان عنوان كرد و متذكر شد: البته ميزان واقعي اعتبارات قانون خدمات كشوري با در نظر گرفتن ساير اعتباراتي كه براي اجراي اين قانون در نظر گرفته شده به رقمي معادل 9 هزار ميليارد تومان مي‌رسد.
وي تصريح كرد: ميزان كسري در تراز عملياتي لايحه بودجه 5 هزار و 572 ميليارد تومان است كه كسري‌هاي عنوان شده يا بايد از منابع ديگر مانند حساب ذخيره ارزي تهيه شود و يا بايد در بودجه سال 89 لحاظ گردد.
وي افزايش ارزش دلار در بودجه سال 88 را دور از انتظار ندانست و خاطرنشان كرد: در بررسي لايحه بودجه ممكن است قيمت دلاربا رشد 50 تا 60 توماني مواجه شود و بهاي هر دلار به يك هزار تومان افزايش يابد.
ثروتي در پايان پيش‌بيني كرد كه كليات لايحه بودجه در كميسيون برنامه و بودجه به تصويب برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر