بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
«حسینا» و «حتاید» به عنوان دو رقیب دیرینه شناخته می‌‌شوند که آخرین جدال این دو به مزایده بندر شهید رجایی باز می‌گردد. مقایسه برخی معیارهای این دو شرکت نتایج جالبی به همراه دارد.
کد خبر : ۱۸۰۷۰۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، ساختار دارایی‌های شرکت توسعه خدمات دريايي و بندري سينا نشان می‌دهد که تمرکز بر دارایی‌های ثابت است؛ جایی که به تنهایی 60 درصد کل دارایی‌ها را تشکیل می‌دهد. این رقم برای «حتاید» 28درصد است. 

در طرف مقابل، بیشترین حجم دارایی‌های شرکت «تايدواتر» خاورميانه به دریافتنی‎های تجاری اختصاص دارد که با «حسینا» اختلاف فاحش 36 درصدی دارد.

نیم نگاهی به رقبای دریایی از دریچه آبسیم

در بخش موجودی نقد دستان «حسینا» پُرتر از «حتاید» است، سهم اندک موجودی نقد در «حتاید» و در طرف دیگر، سهم بالای حساب‎های دریافتنی نشان از عملکرد ضعیف شرکت در وصول مطالبات دارد.

نیم نگاهی به رقبای دریایی از دریچه آبسیم

به گزارش آبسیم، نسبت‌های مالی «حتاید» کمی بهتر از رقیب خود است.

نیم نگاهی به رقبای دریایی از دریچه آبسیم

نسبت جاری تایدواتر رقم بالاتری دارد که نشان از توانایی بالاتر در پرداخت بدهی‎های کوتاه مدت دارد. نسبت بدهی پایین تر و نسبت مالکانه بالاتر «حتاید» به ترتیب بیانگر این است که از ریسک اعتباری پایین‎تر و استحکام مالی قوی‎تر برخوردار است؛ اما با توجه به بازده حقوق صاحبان سهام و بازده دارایی بالاتر، «حسینا» توان بیشتری در حداکثر نمودن بازده سهامداران عادی و استفاده از دارایی‎ها جهت خلق سود دارد.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر