بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد

حکم باخت نرخ ارز در جیب مردم / بورس در سیل کاهش نرخ ارز غرق نمی‌شود

کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی هدایت نقدینگی به بازار ملک تنها راه کنترل حجم آن محسوب می شود اما به دلیل افزایش قیمت ارز و هجوم مردم برای خرید آن، حجم نقدینگی رایج کاهش یافته و پولی در دست مردم باقی نمانده است.
کد خبر : ۱۸۰۷۱۶

به گزارش بورس نیوز، افزایش بی‌رویه نرخ دلار طی چندماه اخیر مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور به همراه آورد اما از روز گذشته تاکنون این نرخ روند کاهشی را در پیش گرفته که کارشناسان، عوامل متعددی را در این امر موثر می‌دانند اما باید منتظر ماند و دید که ادامه این روند چه تاثیری در دیگر بازارها از جمله بورس برجای می‌گذارد.

اسماعیل میرزایی‌قمی کارشناس بازار‌سرمایه به بورس نیوز گفت: ادامه روند کاهش نرخ ارز تاثیری آنی و چندانی در بازار‌سرمایه نخواهد داشت .

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هدایت نقدینگی به بازار ملک تنها راه کنترل حجم آن محسوب می‌شود، گفت: به دلیل افزایش قیمت ارز و هجوم مردم برای خرید، حجم نقدینگی رایج کاهش یافته و پولی در دست مردم باقی نمانده است.

میرزایی افزود: همه افرادی که در بازار بورس و طلا سرمایه‌گذاری کردند ضرر کرده و برنده اصلی بازارهای جانبی دولت است.

وی با تاکید براینکه دولت از طریق افزایش نرخ دلار حجم نقدینگی را کاهش داد، گفت: اکنون به تبع کاهش نرخ ارز، مردم پول نقد خود را از دست می‌دهند و از سویی دیگر به دلیل هجوم برای خرید سهام، بازار‌سرمایه نیز به زودی روند نزولی را در پیش می‌گیرد اما بازهم سهم‌ها خریداری ندارند.

میرزایی ادامه داد: در شرایط فعلی سفته‌بازان منافع کوچکی را کسب می‌کنند اما به دلیل کاهش تقاضا برای خرید سهام در بلندمدت آن‌ها نیز ضرر می‌کنند.

وی با اشاره به روند افزایشی قیمت نفت نیز گفت: به دلیل اختلافات ترامپ با دیگر کشورها احتمالا این روند ادامه می‌یابد در این شرایط با رفع مشکلات مربوط به نقل‌و‌انتقالات پول بین ایران و اروپا باید ارتباط خود را با کشورهای هند، چین، ترکیه و اروپا را تحکیم بخشیم.

مدیرعامل کارگزاری پارس نمودگر با بیان اینکه آمریکا برای بقای خود به 5 کشور کانادا، استرالیا، کره، ژاپن و ایران نیاز دارد، تاکید کرد: به تبع ارتباط بیشتر ایران و اروپا روند افزایش قیمت نفت ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر