بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بیشترین و استان‌های کرمان، لرستان و کردستان کمترین رشد سرمایه‌گذاری صنعتی طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته‌اند.
کد خبر : ۱۸۰۷۵۵
به گزارش بورس نیوز، بر اساس آخرین آمار تا پایان تیرماه سال جاری، میزان رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان هرمزگان به دلیل صدور پروانه بهره‌برداری واحد نفت ستاره خلیج فارس با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۹۰ هزار میلیارد ریال در صدر قرار دارد و پس از آن استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری به ترتیب رشد ۱۰۶۰.۳ درصدی و ۲۲۱.۲ درصدی را تجربه کرده‌اند.

این در حالی است که استان کرمان با کاهش ۹۴.۹ درصدی بیشترین افت سرمایه‌گذاری صنعتی را در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل به خود اختصاص داده است و پس از آن استان‌های لرستان و کردستان کاهشی ۹۰.۹ درصدی و ۸۹.۹ درصدی داشته‌اند.

در مورد رشد تعداد صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی نیز باید خاطرنشان کرد که استان‌ خراسان رضوی افزایشی ۷۵.۸ درصدی در پایان تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و پس از آن استان‌های خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری ۵۷.۱ و ۴۴.۴ درصد رشد در تعداد صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق اطلاعاتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت ، استان خراسان جنوبی در مدت مذکور با کاهش ۵۳.۳ درصدی در تعداد صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی روبرو شده است و پس از آن استان زنجان کاهشی ۵۲ درصدی و استان کرمان کاهشی ۳۳.۳ درصدی داشته‌اند.

در مجموع طی چهار ماهه نخست سال جاری ۱۶۱۷ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۲۷۳۳۶۸ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۳۴۰ نفری صادر شده است و مقایسه ارقام فوق با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده افزایش یک دهم درصدی در تعداد، ۱۸۸.۳ درصدی در سرمایه‌گذاری و ۱۰.۳ درصدی در اشتغال است.

بر اساس گزارش ایسنا، در ذیل جدول مربوط به صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی به تفکیک استان‌های کشور قرار گرفته است.






اشتراک گذاری :
ارسال نظر