بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

حافظ، میزبان غول نقدینگی / سپرده‌گذاری بانکی یا ریسک‌پذیری در بورس

کارشناس اقتصادی گفت: سیر نزولی قیمت ارز کاهش نرخ واردات و تورم را به همراه دارد که به تبع آن نقدینگی در دست مردم نیز بیشتر می‌شود بنابراین برای پس‌انداز آن می‌توانند بازارهای مختلفی از جمله، بازارسرمایه، پول، طلا و. غیره را انتخاب کنند.
کد خبر : ۱۸۰۷۵۸

به گزارش بورس نیوز، نقدینگی رایج در کشور به حدی بوده که برخی از کارشناسان از آن به‌عنوان قول نقدینگی یاد می‌کنند غولی که با پای گذاشتن بی‌مهابا در بازارهای مختلف آن‌ها را با آشفتگی مواجه می‌کند در چند ماه اخیر شاهد ورود غول نقدینگی به بازار ارز بودیم اما در چند روز گذشته به دلیل کاهش نرخ ارز پیش‌بینی می‌شود که این غول وارد بازار سرمایه یا بانک شود.

مهدی تقوی اقتصاددان در خصوص تأثیر کاهش نرخ دلار در هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه بهبورس نیوزگفت: سیر نزولی قیمت ارز کاهش نرخ واردات و تورم را به همراه دارد که به‌تبع آن نقدینگی در دست مردم نیز بیشتر می‌شود بنابراین برای پس‌انداز آن، می‌توانند بازارهای مختلفی ازجمله، بازار سرمایه، پول، طلا و. غیره را انتخاب کنند.

وی با اشاره به کاهش نرخ دلار در چند روز اخیر گفت: کاهش نرخ ارز موجب خروج نقدینگی از این بازار به مقصد بازار سرمایه می‌شود.

تقوی بابیان اینکه حجم نقدینگی که از بازار ارز وارد بازار سرمایه می‌شود بسیار زیاد است، گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه آمادگی جذب این میزان نقدینگی را دارد اما درنهایت افراد باید برای سرمایه‌گذاری در بازار پول و سرمایه تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ریسک سپرده‌گذاری در بانک کمتر است، تأکید کرد: بازار سهام قطعاً نوساناتی را تجربه می‌کند لذا افراد با توجه به میزان ریسک‌پذیری خود خرید سهام و سپرده‌گذاری در بورس را انتخاب کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر