بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

میان‌برهای دولتی برای سوگلی‌ها/ چشم امید بورس به ابزارهای جدید

کارشناس بازار سرمایه گفت: ابزارهای بورس همچون فیوچر، آپشن و مشتقات آن یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب نقدینگی توسط بازارسرمایه در برهه زمان فعلی است.
کد خبر : ۱۸۰۷۶۳
فرشید اردبیلیون جهانی، مدیرعامل شرکت کارگزاری جهان سهم، در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌‎نیوز اظهار کرد: تعدادی از ابزارها با توجه به شرایط شرکت‌ها و هر کشوری تعریف می‌شوند که از آن جمله می‌توان به ابزارهای مالی اسلامی اشاره کرد که در کلیه شرکت‌های اسلامی می‌توان آن ابزارها را تعریف و استفاده کرد.

وی درباره تمرکز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها بر صادرات گفت: لازم است شرایط هر شرکتی به‌صورت جداگانه بررسی شود اما به طور مثال ممکن است محصولی به کشوری مانند عراق صادر شود که دولت از آن برای بازگشت ارز تعهد نمی‌دهد ولی سایر شرکت‌های باید تعهد ارائه کنند تا ارز خود را ظرف مدت دو الی سه ماه برگردانند و این موضوع ممکن بوده تا حدی برای شرکت‌های صادراتی دشوار باشد.
 
جهانی در ادامه گفت: از سوی دیگر برخی از شرکت‌ها ممکن بوده محصولات خود را به چین صادر کنند و چین بخواهد در ازای آن به ما کالا بدهد.

وی افزود: از طرف دیگر وضعیت شرکت‌ها از نظر حمل‌و‌نقل متفاوت بوده و بعضی از محصولات ممکن است با کشتی حمل شوند که دراینصورت ممکن است به دلیل قوانین کشتیرانی در زمان تحریم ها به مشکلاتی برخورند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری جهان سهم تصریح کرد: برخی محصولات دیگر ممکن است به صورت زمینی با قطار حمل شوند که در اینصورت امکان دور زدن تحریم‌ها وجود دارد و همه اینها باید موردی بررسی شوند.

وی ادامه داد: این از جمله مسائل دیگری که می تواند در صادرات و سودآوری شرکت‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد مسئله تحریم‌ها و حل مسائل بین‌المللی با اتحادیه اروپا است. اگر روابط با اتحادیه اروپا به درستی حل‌وفصل شود و بتوانیم محصولات خود را با سهولت بیشتری به کشورهای طرف قرارداد آسیایی صادر کنیم در سودآوری کشورهای مذکور تاثیر بسزایی خواهند داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

اصلاح بازار در گرو از بین رفتن جو بی‌اعتمادی

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"اصلاح" یا "سقوط" شاخص‌ها/ سرمایه بدون هدف در مسیر بورس

ارسال نظر