بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
مدیر نظارت بر بورس کشور در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

شایعات بی‌اساس دلیل ریزش شاخص‌های بورس

مدیر نظارت بر بورس کشور ریزش امروز شاخص‌های بازار بورس را غیرواقعی و نتیجه برخی شایعات بی‌اساس در جامعه دانست.
کد خبر : ۱۸۰۸۲۵

شایعات بی‌اساس دلیل ریزش شاخص‌های بورس

به گزارش بورس‌نیوز، از صبح امروز شاخص کل بازار بورس شروع به ریزش کرد و در ساعت 11 صبح این شاخص کاملاً قرمز شد.

شاخص کل در روزهای گذشته عددی بالای 2000واحد را نشان می‌داد که در حدود ساعت 10 صبح به 1113 و دقایقی قبل به عددی در حدود 1105واحد رسید.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس کشور در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در مورد ریزش شاخص‌کل طی معاملات روز جاری گفت: تغییر شاخص که از صبح امروز آغاز شد، بی‌دلیل بوده زیرا هیچ مشکلی در بازار سرمایه به وجود نیامده که نتیجه آن چنین ریزشی باشد.

وی ادامه داد: این ریزش ممکن است به دلیل شایعاتی باشد که در جامعه یا شبکه‌های اجتماعی پخش‌شده و سازمان در حال رصد موضوع بوده تا دلیل این اتفاق مشخص شود؛  هیچ اتفاق بنیادینی رخ نداده تا چنین نتیجه‌ای در بازار شکل بگیرد.

خدابخش تأکید کرد: با آرامش شدن جو روانی ایجادشده و از بین رفتن شایعات، احتمال اینکه شاخص دوباره مثبت شود وجود دارد اما این مهم بستگی به رفتار بازار دارد.

وی اضافه کرد: بخشی از اتفاقات امروز بازار را ناشی از عرضه نامناسب حقوقی ها دانست و گفت: دستور العمل معاملات اعتباری همچنان پابرجاست و هرگونه تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از بازار خواهد بود.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است هر الگویی در رابطه با معاملات اعتباری به اجرا گذاشته می شود، الزاما باید برخوردار از پشتوانه دارایی باشد. لذا خریدهای اعتباری باید در این راستا باشند که حتما سهامی خریداری شود و پشتوانه آن اعتبارات کارگزاری ها قرار بگیرد.

همچنین در پی اتفاقات امروز در بورس، یاسر فلاح مشاور رئیس سازمان بورس در اینستاگرام خود با انتشار مطلبی به ریزش شاخص بورس واکنش نشان داد.

فلاح نوشت: آرامش سهامداران را برهم نزنید. سازمان بورس هیچ محدودیتی برای خرید اعتباری سهام وضع نکرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
منظور تون بورس اب دو خیاریه از اون حرفا شد