بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
رئیس اتاق مشترک ایران و هند گفت: هند بدون توجه به فشارهای آمریکا خرید نفت از ایران را همچنان ادامه می دهد اما حجم واردات نفت از ایران را کاهش خواهد داد.
کد خبر : ۱۸۰۸۸۶
به گزارش بورس نیوز، ابراهیم جمیلی افزود: سابقه مراودات بین دو کشور ایران و هند بسیار دیرینه و طولانی است.

وی همچنین اظهارداشت: اساس برخی از پالایشگاه های هند بر پایه نفت ایران بنا شده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و هند گفت: فشارهای زیادی از سوی آمریکا و عربستان بر روی هند است تا این کشور نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین نکند.

وی افزود: عربستان سعودی سهام برخی از پالایشگاه های هند را خریداری و سرمایه گذاری های هنگفتی در این بخش انجام داده تا نفت تولیدی خود و سایر کشورهای همسو مانند امارات را استفاده کند.

جمیلی با بیان اینکه اقتصاد هند یک اقتصاد رو به رشدی است، اظهارداشت: اگر هند نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین نکند بدون شک اقتصاد این کشور دچار آسیب خواهد شد.

وی گفت: ایران و هند بجز نفت در سایر حوزه ها همکاری های مشترک زیادی با یکدیگر دارند.

رئیس اتاق مشترک ایران و هند افزود: اداره بندر چابهار از جمله همکاری های مشترک این دو کشور است.

وی تصریح کرد: هند در حال حاضر به یکی از مهمترین کشورهای صادر کننده کالا و خدمات در جهان تبدیل و بندر چابهار می تواند به عنوان دروازه ورود هندی ها به کشورهای ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و روسیه نقش آفرینی کند.

جمیلی گفت: هند به رغم تمامی فشارها و چالش ها همچنان خریدار نفت ایران خواهد بود منتها حجم خرید نسبت به گذشته کمتر می شود.

وی افزود: هند از تصمیم آمریکا مبنی برعدم خرید نفت از ایران تمکین نخواهد کرد بنابراین اقدام شجاعانه هندی ها باعث می شود کشورهای دیگر بر تصمیمات خود در خصوص خرید نفت از ایران تجدید نظر کنند.

به گزارش تسنیم، رئیس اتاق مشترک ایران و هند یادآور شد: متاسفانه برخی از کشورهای خریدار نفت ایران به دلیل ترس از آمریکا پاپس کشیده و خرید خود را متوقف کرده اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر