بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوزتاکید کرد:

درجا زدن شاخص، عجیب و غریب نبود/ تحریک شاخص‌ها تحت تاثیر رشد حجم فروش سهام

در چندماه اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز بازار سرمایه رشد بی سابقه ای را تجربه کرد و بسیاری از فعالان بازار در این دوره سود زیادی به دست آوردند اما توقف یا منفی شدن بازار پس از رشد آن امری عجیب و غریب نیست.
کد خبر : ۱۸۰۸۹۱

به گزارش بورس نیوز،  رشد نرخ ارز در چند ماه اخیر موجب شد که شرکت‌های صادرات محور ازجمله پتروشیمی‌ها سود خوبی را به جیب بزنند که به‌موجب آن بازار سرمایه نیز رونق بی‌سابقه‌ای یافت اما روز گذشته شاخص بورس افت ناگهانی را تجربه کرد به‌طوری‌که در پایان ساعات معاملات شاهد افت1475واحدی این شاخص بودیم افتی که بسیاری از کارشناسان رواج شایعه عدم تصویبFATF، عرضه نامناسب حقوقی‌ها و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را از مهم‌ترین دلایل آن می‌دانند اما باید دید امروز وضعیت شاخص بازار پس از گذراندن یک روز پرتلاطم چگونه خواهد بود.

در این خصوص مجید سوری کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: امروز بورس روند عادی را طی می‌کند و شاهد شوک ناگهانی در این بازار نخواهیم بود.

وی بابیان اینکه در چند ماه اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز بازار سرمایه رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالان در این دوره سود زیادی به دست آوردند اما توقف یا منفی شدن بازار پس از رشد آن امری چندان عجیب‌وغریب نیست.

مدیرعامل کارگزاری پارسیان با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از افراد بر اساس تجربیات سال‌های گذشته و برای جلوگیری از ضرر، سهام خود را می‌فروشند، گفت: بسیاری از فعالان بازار به دلیل افزایش حجم فروش تحریک‌شده و سهام خود را به فروش می‌رسانند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر