بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
در بازار رقابتی یکی از راه‌های بقا، می‌تواند رشد فعالیت‌ها و توسعه محصول باشد اما این مهم در شرایط فعلی برای صنعت تایرسازی کشور غیرممکن است.
کد خبر : ۱۸۰۹۶۱

کاهش شاخص سهام یعنی حذف سرمایه‌گذاران جدید/ انتقال تکنولوژی و توسعه کار دغدغه اصلی صنعت تایر

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، منفی شدن شاخص بورس در روز گذشته و ادامه آن در روزهای آتی می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن تأکید بر تاثیرزیاد منفی شدن شاخص‌های بورس در رشد سرمایه‌گذاری گفت: با این اتفاق قبل از همه‌چیز ما برای تأمین نقدینگی دچار مشکل می‌شویم . درواقع علاقه به سرمایه‌گذاری کمتر از این می‌شود البته درگذشته علاقه چندانی نبود اما با کاهش ارزش سهام این علاقه اندک نیز از بین خواهد رفت.

وی افت قیمت سهام را یک عامل ضد انگیزشی در بازار دانست و ادامه داد: هنوز نمی‌دانیم دلیل این ریزش در بورس چه بوده اما هر چه که هست می‌تواند آینده توسعه در صنعت لاستیک را با مخاطره روبه‌رو کند.

سخنگوی انجمن تایر تأکید کرد: توسعه و ادامه حیات یکی از مهم‌ترین دل‌مشغولی‌های فعالان صنعت تایر است زیرا برای حیات باید توسعه فعالیت‌ها در دستور کار قرار بگیرد اما این توسعه در شرایط فعلی بسیار سخت است.

وی مشکل اصلی درراه توسعه را تأمین ارز دانست و افزود: ما دستمان از دریافت تسهیلات ارزی کوتاه است و این مهم انجام هر اقدامی را برای توسعه غیرممکن می‌سازد.

تنها خاطرنشان کرد: همچنین برای اجرای طرح‌های توسعه، مشکل خرید تکنولوژی داریم زیرا کشورهای مطرح جهان و شرکت‌های فعال درزمینه های موردنیاز ما، عموماً بازار بزرگی در آمریکا داشته و حاضر نیستند این بازار را از دست بدهند بنابراین؛ با ما همکاری نمی‌کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر