بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

مسیر "هرمز" هموار شد / فرار فولادسازان از لمس تحریم‌ها

صنعت فولاد كشور در سال‌های اخیر با چالش‌ و مشکلات متعددی رو‌به‌رو بوده و باوجود احتمال تحریم مجدد، فولادی‌ها باید زمینه‌های دسترسی به بازارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهند تا کمتر از گذشته مورد گزند تحریم‌ها واقع شوند.
کد خبر : ۱۸۱۰۴۸


فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص تأثیرات FATF بر مراودات مالی و میزان مبادلات گفت: در این خصوص پیش‌بینی دقیقی نمی‌توان داشت و به‌طورکلی هرقدر روابط بانکی شفاف‌تر باشد، مراودات مالی برای تأمین مواد اولیه و فروش محصولات سهولت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با دلیل ریزش فلزات در بازار بورس عنوان کرد: در چندین نوبت اقدامات لازم برای عرضه محصولات فولادی در بورس‌کالا انجام شد اما این امر تحقق نیافت؛ گویا سازمان بورس با وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت همچنان در خصوص شیوه و نحوه عرضه در بورس در حال مذاکره هستند؛ در حال حاضر عرضه‌ای از سوی شرکت فولاد هرمزگان صورت نگرفته و کشف قیمت جدید نداشته‌ایم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در رابطه با تأثیر تحریم‌ها بر صنایع فولادی گفت: در دوره دوم تحریم‌ها با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم بود، البته این مشکلات ملموس بوده و طی سالیان گذشته با این مسائل دست‌وپنجه نرم کرده‌ایم.

ارزانی افزود: راهکار مؤثر برای عبور از تحریم‌ها، توسعه صادرات است که باید در هر شرایطی نه‌تنها در صنعت فولاد بلکه در تمام صنایع لحاظ گردد تا سبب ارزآوری شود و مسیر عبور از شرایط ویژه تحریم‌ها تسهیل گردد.

وی افزود: درمجموع، شرکت فولاد هرمزگان سال گذشته ۷۰ درصد از تولیدات خود را صادر کرد؛ در حدود ۱.۴۱۰.۰۰۰ تن تولید و ۱.۱۱۰.۰۰۰ تن صادرات داشته‌ایم؛ سال جاری نیز صادرات چشمگیری به ثبت رسید، هرچند نسبت به سال گذشته مقداری کاهش دیده می‌شود اما تلاش می‌کنیم رقم مناسبی را در ۶ ماهه دوم برای صادرات داشته باشیم.

ارزانی در خصوص حجم تولید و تقاضا و توازن این دو افزود: تلاش بر این است که با حداکثر تولید و حداکثر ظرفیت کارخانه به اهداف موردنظر دست‌یابیم؛ بخشی از نیازها داخلی است و با توجه به نیاز شرکت‌های داخلی و هماهنگی با وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در بورس عرضه محصول خواهیم داشت و باقی تولیدات در بخش صادرات استفاده خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: در این زمینه کمک وزارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بسیار کارساز است که در خصوص تسهیلات در بخش صادرات راهکارهایی را اتخاذ کرده تا این مهم تسهیل شود. 

وی افزود: در صورت موفقیت در بخش صادرات و دست یافتن به راهکارهای مناسب در این زمینه که بتواند مراودات مالی به سهولت انجام شوند، پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماهه دوم نیز باتحمل سختی کمتر، از موانع عبور کنیم. 

این مقام مسئول در توصیه به سهامداران در بازار بورس عنوان کرد: سهامداران می‌بایست مطالعات دقیقی داشته باشند، بازار را به‌خوبی بررسی نموده، از افزایش و کاهش انواع سهام مطلع شده و با توجه به شرایط اجتماعی و بین‌المللی به‌دوراز جو روانی و التهابات موجود تصمیم درستی اتخاذ نمایند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر