بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

آبشار عرضه‌ها در تالار شیشه‌ای / برخورد چکشی و فرار سرمایه‌ها در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت باید پول‌های سرگردانی که برای سفته بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند را به بازار سرمایه هدایت کرده اما برخوردهای چکشی بورس، سرمایه‌های مردم را فراری می‌دهد.
کد خبر : ۱۸۱۰۶۵

به گزارش بورس نیوز، موانع و محدوديت‌هاي كشور در حوزه ارتباطات پولي و بانكي به‌ويژه در زمان تحريم يكي از مهم‌ترين مشكلاتي بوده كه به عقيده كارشناسان با پيوستن به FATF هزينه‌هاي آن براي اقتصاد كشور کاهش یافته و گشایشی در روابط پولي و تجاري ایران با دنيا ایجاد می شود که به تبع آن تحولاتی در دیگر بازارهای موازی از جمله بورس نیز رخ خواهد داد.

سید جلال صادقی شریف کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر اجرای FATF بر بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: لایحه FATFباید در شورای نگهبان نیز مورد بررسی قرار گیرد به همین دلیل تاکنون شاخص بازار واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

وی با بیان اینکه به دلیل رشد بیش از حد شاخص باید اصلاح انجام می‌شد، گفت: این امر، روند طبیعی محسوب می‌شود اما حجم عرضه آبشاری که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم غیر طبیعی به نظر می‌رسد.

صادقی شریف خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت به دنبال کاهش نرخ ارز بوده و مردم به دنبال فروش آن و هدایت سرمایه‌های خود به بورس هستند، اقداماتی از جمله عدم عرضه مناسب توسط حقوقی‌ها موجب از بین رفتن اعتماد عمومی مردم و در نتیجه خروج سرمایه از بازار سهام می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری امید سهم افزود: در روز گذشته به دلیل برخورد نهادهای سرمایه‌گذاری بازهم شاهد افزایش نرخ دلار و سکه بودیم که این امر نشان دهنده سوق دوباره نقدینگی به سمت این دو بازار بوده لذا مسئولین باید نسبت به از بین بردن اعتماد عمومی به بازار بورس، واکنش نشان دهند.

صادقی شریف تاکید کرد: به دلیل منفی بودن شاخص در چند روز اخیر و رفتار نامناسب بورس در مقابل سرمایه‌ها، نقدینگی باز به سمت بازار ارز هدایت شد و موجبات افزایش دوباره قیمت ارز را فراهم کرد.

وی با تاکید براینکه بازارهای بورس و ارز رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند، گفت: نباید اقداماتی در راستای هدایت نقدینگی از بورس به بازار ارز انجام شود.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: دولت باید پول‌های سرگردانی که برای سفته بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند را به بازارسرمایه یا بخش‌های تولیدی هدایت کند اما برخوردهای چکشی بورس سرمایه‌های مردم را فراری می‌دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
دلیل اصلی عرضه ها خرید های اعتباریست که باید تسویه کنن باید خریدهای اعتباری کنسل شود که چیزی جز رانت برای عده ای و خرابکردن بازار و فرار سرمایه ندارد