بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
وزیر نیرو گفت: امکان صادارت برق به همه کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: وزارت نیرو بابت شبکه‌ای که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد، حق ترانزیت دریافت خواهد کرد.
کد خبر : ۱۸۱۱۲۵

به گزارش بورس نیوز، رضا اردکانیان در حاشیه «سومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران» گفت: افزود: دستورالعمل صادرات برق توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر ابلاغ شده است؛ وزارت نیرو تسهیلات لازم را فراهم می‌کند و شبکه را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه امکان صادارت برق به همه کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: وزارت نیرو بابت شبکه‌ای که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد، حق ترانزیت دریافت خواهد کرد.

وزیر نیرو افزود: با ورود بخش خصوصی به صادرات برق تولید شده در نیروگاه‌های تجدیدپذیر، فرصت‌های شغلی بیشتری به ویژه در دشت‌های وسیع کشور فراهم خواهد شد.

اردکانیان ظرفیت نصب شده فعلی در انرژی‌های تجدیدپذیر را بیش از 650 مگاوات ذکر کرد و افزود: در صدد هستیم تا آغاز تابستان سال 98، حدود 500 مگاوات ظرفیت جدید به واحدهای فعلی اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات نوسانات نرخ ارز بر حوزه تجدیدپذیرها در حال بررسی و حل و فصل است، گفت: با تحقق این مساله، حضور سرمایه‌گذاران در این بخش سرعت بیشتری خواهد گرفت.


سومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران امروز با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو و «عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مرکز همایش‌های صدا و سیما آغاز بکار کرد.

در این کنفرانس دو روزه، پنل‌های تخصصی با موضوعاتی همچون «الزامات توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر درایران در شرایط تحریم»، «چالش‌ها و راهکارهای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر»، «صادرات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر»، «نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در بر آب، انرژی و محیط زیست» و « نیروگاه‌های برق آبی بزرگ، متوسط و کوچک، چشم انداز چالش‌ها و فرصت‌ها» برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر