بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با اشاره به رقابت شرکت های سابیک عربستان و بایر آلمان برای فروش محصولات پلی کربنات در بازار اروپا، اعلام کرد: هم اکنون تمرکز فروش و بازاریابی محصولات پتروشیمی خوزستان در کشورهای چین و جنوب شرق آسیا است.
کد خبر : ۱۸۱۲۲۳
به گزارش بورس نیوز، «سیدمحمد احمدزاده» درباره آخرین وضعیت از سرگیری صادرات محصولات پلی کربنات پتروشیمی خوزستان، گفت: با توجه به حضور رقبای بزرگ هماند سابیک عربستان و بایر آلمان در بازار اروپا تمرکز فروش و بازاریابی محصولات پتروشیمی خوزستان در کشورهای چین و جنوب شرق آسیا است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با اعلام اینکه بعد از برجام و حضور مشتریان اروپایی در نمایشگاهها، کسب بازارهای جدید و از جمله اروپایی در دستور کار قرار گرفت که با توجه به رضایت مشتریان اروپایی برخی از این بازارها نیز جذب شدند، تصریح کرد: پتروشیمی خوزستان سال 96 به سوددهی رسید و در نیمه نخست سال 97 هم وضعیت سوددهی خوبی داشته است.

این عضو هیات مدیره پتروشیمی خوزستان، افزود: با توجه به تبدیل نرخ ارز و حذف ارزمبادله ای می‌توان آینده روشنی را برای پتروشیمی خوزستان ترسیم کرد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پتروشیمی خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده پلی کربنات و رزین اپوکسی در ایران امیدوار است گام مهمی را جهت تولید و تأمین نیاز داخل بردارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در کنار صادرات زمینه اعتماد مصرف کنندگان داخلی را هم به محصولات تولیدی پتروشیمی خوزستان جلب کنیم.

گفتنی است، پتروشیمی خوزستان از ظرفیت تولید سالانه حدود 35 هزار تن انواع محصولات پلیمری، پلی کربنات‌ها، اپوکسی جامد و مایع، کامپاندهای پلیمری و ... برخوردار است که پیش بینی می‌شود امسال امکان تحقق تولید بیش از 20 هزار تن محصول در این مجتمع پتروشیمیایی کشور با استمرار وضعیت فعلی فراهم شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر