بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
طلا روز پنج‌شنبه به‌دنبال انتشار آمار اقتصادی مطلوب در آمریکا که انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره‌ این کشور در سال آینده را تقویت و افت دلار را محدود کرد، کاهش قیمت یافت.
کد خبر : ۱۸۱۲۳۰
به گزارش بورس نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، ۰.۲ درصد کاهش یافت و ۱۱۹۲.۵۸ دلار معامله شد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۱۹۵.۵۰ دلار رسید.

آمار قیمت‌های تولیدکننده آمریکا که پس از کاهش در ماه اوت، در ماه سپتامبر افزایش پیدا کرده بود و بازنگری آمار عمده فروشی برای اوت، دورنمای افزایش نرخ‌های بهره را تقویت کرد.

در این بین، چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال رزرو شیکاگو اظهار کرد بانک مرکزی تنها زمانی افزایش نرخ‌های بهره را متوقف خواهد کرد که به سه درصد برسند و تورم در حدود دو درصد بوده و عملکرد اقتصادی مطلوب باشد.

براساس گزارش رویترز، بازارهای سهام‌ آسیا روز پنج‌شنبه سقوط شدید شاخص‌های سهام وال استریت را دنبال کرده و ریزش پیدا کردند. شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ هم ۰.۳ درصد افت کرد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، بررسی الگوهای فنی نشان می‌دهد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح ۱۱۹۵ دلار را شکسته و تا سطح مقاومت بعدی که در ۱۲۰۰ دلار قرار دارد، پیشروی کند زیرا این فلز در سطح ۱۱۸۲ دلار کف قیمت پیدا کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و به ۱۴.۲۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۸۱۱.۴۹ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۰۶۷.۲۴ دلار ایستاد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر