بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: طی شش ماه نخست سال جاری در استان مرکزی یک هزار و ۸۰۰ پروانه کسب نیز باطل شده است.
کد خبر : ۱۸۱۳۰۲

به گزارش بورس نیوز، جمشید زند از برگزاری چهارمین نشست سال جاری شورای اطلاع رسانی استان مرکزی در اراک خبر داد و افزود: اصناف به عنوان بازوان انقلاب و به عنوان رابط بین دولت و ملت در همه ادوار نقش‌‌آفرین بوده و هم‌اکنون نیز هستند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با اشاره به اینکه اصناف در چهار بخش تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی فعالیت دارند، افزود: هم اکنون ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در استان مرکزی فعال هستند که از این رقم ۲۳ هزار و ۶۳۸ واحد صنفی مربوط به شهرستان اراک است.

زند خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار واحد تولیدی، ۱۰ هزار واحد خدماتی، ۲۵ هزار واحد توزیعی و هشت هزار و ۵۰۰ واحد خدماتی در استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه نظارت بر اتحادیه‌ها و اصناف، تنظیم برنامه‌های اصناف، هدایت و حمایت اصناف از جمله وظایف اتاق اصناف است، تصریح کرد: در استان مرکزی ۱۲ اتاق اصناف و ۱۸۲ اتحادیه صنفی فعال هستند که از این تعداد اتحادیه‌های صنفی، ۴۰ اتحادیه مربوط به اراک است.

زند بیان کرد: همچنین طی شش ماهه سال جاری ۱۶ هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی از اصناف در استان انجام شده که در این ارتباط یک هزار و ۵۰۴ فقره پرونده تشکیل شده و یک هزار و ۷۶۲ مورد تخلف ثبت شده و ۴۵۰ واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عدم درج قیمت را بیشترین تخلف در اصناف استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: از ۹۴۳ مورد شکایت مردمی که در استان طی سال جاری ثبت شده، ۴۰۹ مورد با رضایت شاکی مختومه شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر