بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
وزیر خزانه داری آمریکا گفت: دست‌کاری تعمدی چین در نرخ ارز، خود از جمله موارد اختلافی بین آمریکا و این کشور است.
کد خبر : ۱۸۱۳۰۴

به گزارش بورس نیوز، استیون منوچین گفت: دست‌کاری تعمدی چین در نرخ ارز، خود از جمله موارد اختلافی بین آمریکا و این کشور است.

وی گفت: می‌خواهیم مطمئن شویم مسائل ارزی، بخشی از محور مذاکراتمان با چینی‌ها باشد. نیاز است در جریان مذاکرات با چینی‌ها سر کنترل ارزی بر یوان نیز بحث شود.

امسال یوان چین ۶.۵ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است و واشنگتن بارها و بارها پکن را به دست‌کاری تعمدی در نرخ برابری یوان متهم کرده است.منوچین در بخش دیگری از سخنانش، این ادعا که طبق آمارهای مازاد تجاری ماهانه چین، تعرفه‌ها بر اقتصاد چین اثر محدودی داشته‌اند را رد کرد.

لازم به ذکر است، مقامات آمریکایی تاکنون بارها و بارها چین را به دست‌کاری تعمدی در نرخ ارز متهم کرده‌اند. ترامپ نیز پیش‌تر در توئیتی در ماه ژوئیه نوشته بود که آمریکا باید از حق خود برای احقاق چیزی که در این مدت از طریق دست‌کاری غیرقانونی در نرخ ارز و توافقات تجاری با چین و اتحادیه اروپا از دست داده است، عقب‌نشینی نکند. چین، اتحادیه اروپا و دیگران نرخ بهره و پول خود را دست‌کاری کرده‌اند، در حالی که دلار روز به روز بیشتر تقویت می‌شود و از رقابت‌پذیری صنایع کاسته می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر