بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
طی سفر دو روزه شاپور محمدی با مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی از جمله معاون وزیر کشور، معاون وزیر اقتصاد، رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه و مدیرعامل بورس مونته‌نگرو دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : ۱۸۱۳۰۸

به گزارش بورس نیوز، طی سفر دو روزه شاپور محمدی با مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی از جمله معاون وزیر کشور، معاون وزیر اقتصاد، رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه و مدیرعامل بورس مونته‌نگرو دیدار و گفتگو کرد و همچنین تفاهمنامه فیمابین دو کشور که در سال 2010 به امضا رسیده بود وارد فاز عملیاتی شد.

مقام ارشد نهاد ناظر بازار سرمایه مونته‌نگرو، آزوران دیکانوویچ ضمن خیر مقدم به رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشورمان و هیات همراه، خواستار گسترش سطح همکاری بین طرفین شد. میزبان با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری در سال 2010، فرصت را برای اجرایی کردن این سند مناسب و مغتنم دانست.

در ادامه این دیدار دکتر محمدی، ضمن تشکر از میزبانی نهاد ناظر بازار سرمایه مونته‌نگرو، به محورهای مهم این همکاری اشاره کرد و گفت:با عملیاتی شدن این تفاهمنامه، همکاری دو طرف در مسایل حقوقی (با هدف هماهنگی قوانین و مقررات دو نهاد در چارچوب آیسکو)، تاسیس صندوق‌های مشترک طبق الگوی «مستر – فیدر» یا صندوق‌های با درآمد ثابت و متغیر، ارتباط بین سپرده‌گذاری‌های مرکزی و ایفای نقش «امین (کاستودین)، ارتباط و اتصال بورس‌ها، پذیرش متقابلETF یا ETC، تاسیس صندوق‌های پروژه در دو کشور و انتشار اوراق سپرده وارد فصل جدیدی می‌شود.

در پایان این مراسم نیز لوح یادبود 50 سالگی بازار سرمایه ایران به مقامات بورس مونته‌نگرو اهدا شد.

از نکات حائز اهمیت دیگر این سفر، گفتگوی سختگوی سازمان بورس کشورمان با معاون وزیر اقتصاد و دارایی مونته‌نگرو بود. در این دیدار کاتنیچ حضور هیات بلند پایه بازار سرمایه ایران در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس بورس اوراق بهادار مونته‌نگرو و دیدار سازنده با مقامات ارشد نهاد ناظر بازار سرمایه آن کشور را گام مهمی در توسعه همکاری دو کشور عنوان کرد. همچنین دکتر شاپور محمدی در ادامه دیدارهای رسمی با رافت هوسوویچ، معاون نخست وزیر مونته‌نگرو دیدار و گفتگو کرد.

یادآور می‌شود حضور مقامات ارشد بازار سرمایه ایران درمونته‌نگرو، عالی ترین دیدار مقامات ارشد ایران از آن کشور طی 18 ساله گذشته به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر