بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
رئیس امور تعرفه‌ها و قراردادهای گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: براساس قرارداد شرکت ملی گاز با شرکت سهامی بیمه رازی مشترکان گاز طبیعی اعم از خانگی و تجاری بیمه شدند.
کد خبر : ۱۸۱۳۴۶
به گزارش بورس نیوز، نشست مشترک شرکت ملی گاز و بیمه رازی با هدف بررسی راه‌های مصرف ایمن گاز، شیوه‌های اثربخش و تأثیرگذار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی از سوی مشترکان برگزار شد.

سیدجلال نورموسوی، رئیس امور تعرفه‌ها و قراردادهای گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: بر اساس قرارداد شرکت ملی گاز با شرکت سهامی بیمه رازی و در ادامه طرح بیمه مشترکان گاز طبیعی، همه مشترکان خانگی و تجاری در کشور در سال ۹۷ در برابر حوادث ناشی از گاز طبیعی بیمه شدند.

وی تصریح کرد: مشترکان گاز باید همواره نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گازسوز رعایت کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد، از این رو برای حمایت و محافظت از آنان در مقابل حوادث مرتبط با گاز طبیعی، بیمه مشترکان خانگی از سال ۱۳۸۹ تاکنون به صورت سالانه برقرار شده و امسال نیز حق بیمه به ازای هر مشترک تجاری و هر واحد مسکونی مشترکان شهری ماهانه ۲۰۰۰ ریال و مشترکان روستایی ماهانه ۱۰۰۰ ریال بر مبنای قانون بودجه از طریق قبوض گاز مشترکان محاسبه و اخذ و به شرکت بیمه پرداخت می‌شود.

نورموسوی افزود: بر این اساس، پرداخت غرامت فوت در سال ۹۷ برای هر نفر در هر حادثه ۶۵۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت غرامت نقص عضو و از کار افتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه، حداکثر تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال است.

به گفته رئیس امور تعرفه‌ها و قراردادهای گازرسانی شرکت ملی گاز، حداکثر جبران خسارت‌های مالی وارده به ذی‌نفعان و هرگونه اموال منقول و غیرمنقول آنها در هر حادثه و به ازای هر یک از موارد تحت پوشش به‌عنوان یک واحد مستقل، تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مقرر شده است.

نورموسوی درباره بیمه رازی توضیح داد: شرکت بیمه‌گر در سال ۱۳۹۷ شرکت سهامی بیمه رازی است و این شرکت پس از اعلام حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی یا شرکت گاز استانی و بررسی کارشناسی، اقدام به تشکیل پرونده و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن می‌کند که در خسارت‌های فوت، مبلغ غرامت در وجه وراث قانونی متوفی بر اساس برگه انحصار وراثت و همچنین در خسارت‌های پزشکی و نقص عضو، مبلغ غرامت در وجه مصدوم یا سرپرست قانونی وی بر اساس اسناد و مدارک ثبت‌شده پرداخت خواهد شد.

مشترکان گاز طبیعی تا پایان امسال بیمه هستند

مجید بوجارزاده، سخنگو و رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی گاز در این نشست با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و کاهش دما در برخی استان‌های سردسیر کشور، بر رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی و کاربرد دوباره وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: اکنون ضریب نفوذ گاز در کشور به ۸۰ درصد رسیده است که مطابق آن بیش از ۲۶ میلیون واحد و بیش از ۲۲ میلیون مشترک از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی با بیان این‌که بیمه مشترکان گاز، حامی جان و مال آنها است، اظهار کرد: شرکت ملی گاز در ماه‌های اخیر قراردادی با بیمه رازی امضا کرده تا مشترکان گاز طبیعیاز رفاه و آرامش خاطر نیز بهره‌مند شوند.مشترکان در عین حال باید نکات ایمنی را در هنگام استفاده از وسایل گازسوز رعایت کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود و زیان این شرکت بیمه‌ای در سه ماهه نخست سال مالی بررسی شد؛

کاهش ۲۷درصدی سودناخالص/ رشد چشمگیر درآمد سرمایه‌گذاری‌ها از محل ذخایر فنی

افزایش سنگین زیان عملیاتی بیمه رازی در سال ۹۷؛

شناسایی سود غیرعملیاتی منجر به کاهش زیان شرکت شد

رئیس کمیسیون ویزه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت:

کار کارشناسی ساختار جدید سهام عدالت

ارسال نظر