بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
بر اساس پیش‌ بینی ها، تولید فولاد خام و تقاضای سنگ ‌آهن چین در سال جاری اوج خواهد گرفت. بعد از این که تولید فولاد به ۸۸۶ میلیون تن رسید، انتظار ها برای تولید فولاد چین در سال آینده و سال ۲۰۲۰ قوت گرفت و پیش بینی می شود که به ترتیب به ۸۶۱ و ۸۴۲ میلیون تن کاهش یابد.
کد خبر : ۱۸۱۴۰۵
به گزارش بورس نیوز، طبق برخی گزارشات اداره صنایع، علوم و نوآوری استرالیا در این زمینه، این کاهش ناشی از قوانین سختگیرانه زیست محیطی، عدم بهبود چشمگیر در ظرفیت ‌های از دست رفته در بخش عرضه و فشار کاهش بدهی‌ ها خواهد بود، در حالی که تولید جهان تا سال ۲۰۲۰ ثابت باقی بماند که علت اصلی آن مربوط به توسعه خارج از چین است.

دیدگاه دولت استرالیا این است که تولید فولاد چین تا اواسط دهه آتی به اوج نخواهد رسید. پیش‌ بینی این اداره نشان ‌دهنده این است که قیمت سنگ‌ آهن بدون در نظر گرفتن هزینه حمل در سال آینده و سال ۲۰۲۰ به ‌طور میانگین به ۹/ ۵۱ دلار و ۷/ ۵۰ دلار در هر تن برسد. از طرفی پیش‌ بینی می شود که تقاضای سنگ‌ آهن چین در سال ۲۰۱۸ افزایش یابد و پس از آن در سال ۲۰۱۹ به دلیل کاهش تولید فولاد خام و افزایش تولید فولاد نسبت به قراضه کاهش یابد. این بانک، تقاضای سنگ‌ آهن چین در سال ۲۰۱۸ را یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تن برآورد کرد، این میزان تا سال ۲۰۲۳ به دلیل کاهش تولید فولاد خام و افزایش تولید فولاد از قراضه به تدریج با افت ۱۸۰ میلیون تنی مواجه خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر