بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
معاون اقتصادی استانداری مرکزی گفت:صادرات استان مرکزی به کشور ازبکستان در شش‌ماهه نخست سال جاری ۷۳۵ هزار دلار به میزان ۴۳۰ تن بوده است.
کد خبر : ۱۸۱۵۰۲

به گزارش بورس نیوز، سعید فرخی در مراسم استقبال از بهار عبداله‌یف سفیر ازبکستان در اراک اظهار کرد: صادرات استان مرکزی به کشور ازبکستان در شش‌ماهه نخست سال جاری ۷۳۵ هزار دلار به میزان ۴۳۰ تن بوده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اقلام صادراتی استان به این کشور دیگ‌های مولد آب فوق‌العاده گرم، استات وینیل، ماشین‌آلات ساختمان‌سازی، ورق نورد شده آلومینیوم و گلخانه با تجهیزات کامل است.

معاون اقتصادی استانداری مرکزی بیان داشت: مهم‌ترین اقلام وارداتی استان از کشور ازبکستان پنبه است، ولی در شش‌ماهه نخست سال جاری هیچ‌گونه وارداتی از این کشور به استان مرکزی صورت نگرفته است.

به گفته وی شرکت‌هایی که به ازبکستان کالا صادر می‌کنند شامل شرکت پتروشیمی، ستاره زاگرس، آذرخش، گلرویان، ماشین‌سازی و فولاد ماشین است.

سفیر ازبکستان در ایران به همراه اکرام هییت بایف دبیر اول و امید بابایف رایزن بخش بازرگانی جمهوری ازبکستان به اراک سفر کردند.

این سفر با رایزینی و دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی و با هدف افزایش سطح همکاری بین این استان با کشور ازبکستان و معرفی ظرفیت صنعتی و کشاورزی اراک تدارک شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر