بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
مدیرسابق امور بین‌الملل شرکت‌ملی‌نفت‌ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبرداد:

افزایش عرضه نفت در نوبت بعد/ قیچی جیب دلالان از معاملات طلای سیاه

پس از ماه‌ها انتظار و حواشی متعدد، شب گذشته بالاخره یک‌میلیون بشکه طلای سیاه با قیمت 79.15 دلار وارد بورس انرژی شد.
کد خبر : ۱۸۱۵۴۵

سید محسن قمصری مدیر سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت به بورس‌نیوز، گفت: این عرضه برای نخستین‌بار و به طور آزمایشی انجام شده که از این طریق میزان نیاز متقاضیان تعیین شود.

وی ادامه داد: اگر نیاز متقاضیان بیش از یک میلیون  بشکه باشد وزارت نفت تمهیداتی را برای عرضه بیشتر می اندیشد.

قمصری در خصوص قیمت عرضه این محصول نیز گفت: مسئولین شرکت نفت براساس فرمول های تعیین شده قیمت فروش به دیگر مشتریان را تعیین می کند که قیمت عرضه این محصول نیز باید مطابق با قیمت فروش آن باشد.

مدیر سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه در صورت فروش محموله‌ای در بورس باید قبل از بارگیری از طریق اتاق پایاپای بورس مبلغ آن تسویه شود، گفت: در این صورت چون خریدار پول را پرداخت کرده دیگر فرصتی برای ورود امثال بابک زنجانی‌ها به این معاملات وجود نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه خریداران به طور مستقیم این محصول را نمی‌خرند و معاملات از طریق دلالان انجام می‌شود، گفت: بابک‌زنجانی به صورت اعتباری، معاملات خود را انجام می‌داد اما از این پس افرادی که از طریق بورس خرید می‌کنند، باید قبل از بارگیری تسویه کنند.

مدیر سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: برای خرید نفت خریداران باید با خود کشتی بیاورند و محموله های نفتی را جابجا کنند.

قمصری با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای خرید نفت است، گفت: اگر متقاضیان از عرضه این محصول استقبال کنند امکان عرضه بیشتر نفت نیز وجود دارد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: احتمال می رود که کشورهای آسیایی بیشترین استقبال را از این محصول داشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر