بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
مدیرعامل فرابورس گفت: در فرابورس صندوق‌های مختلفی برای تامین مالی شرکت‌ها در نظر گرفته شده که تعاونی‌های دانش‎بنیان نیز می‌توانند توسط صندوق‌های سرمایه‌‎گذاری جسورانه تامین مالی شوند.
کد خبر : ۱۸۱۶۳۴

به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در همایش تولید و توسعه پایدار صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: تعاونی‌های پتروشیمی پتانسیل رشد حضور در بورس کالا را داشته و فرابرس نیز می تواند ابزارهای حضور پتروشیمی‌ها در این بازار را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ابزارهای تامین مالی جدید در فرابورس به وجود آمده که تعاونی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند گفت: 18 ماده در جهت تسهیل ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه در نظر گرفته شده که اجرای آن‌ها بسیاری از سختگیری‌های مربوط به ورود شرکت‌ها به این بازار را کاهش می‌دهد. اما تعاونی‌ها در راستای ایجاد شفافیت بیشتر باید نحوه نظارت بر افشای اطلاعات مالی شرکت‌های تعاونی در سایت‌های بازار سرمایه همکاری‌های لازم را انجام دهند.

مدیرعامل فرابرس بابیان اینکه 130 شرکت تعاونی دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند گفت: در فرابورس صندوق‌های مختلفی برای تأمین مالی شرکت‌ها در نظر گرفته شده که تعاونی‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه تأمین مالی شوند.

وی افزود: بالغ بر 300 پتنت قابل معامله که در بورس معامله می‌شوند و سهم قابل‌توجهی از این معاملات مربوط به پتروشیمی‌هاست که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان، این امر را گسترش داد.

هامونی ادامه داد: امروز یک صندوق جسورانه دیگر نیز در مرحله پذیره‌نویسی قرارگرفته که امیدواریم این صندوق نیز بتواند نقش مؤثری در این زمینه ایفا کند.

وی بابیان اینکه بخش بازرگانی پتروشیمی به‌درستی خصوصی‌سازی نشده، گفت: نقش تعاونی‌ها در خصوصی‌سازی نادیده گرفته‌شده است.

هامونی افزود: تولید را خصوصی کردیم اما MPC را باید واگذار کرد که هلدینگ ها بتوانند اتحاد لازم را برای ایجاد یک بازرگانی با محوریت بخش خصوصی ایجاد کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر