بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
در استان‌های مختلف تعاونی‌های سهام عدالت بخش عمده‌ای از سهام پتروشیمی‌ها را در اختیار دارند اما به دلیل مشخص نبودن تکلیف قانونی از سوی دولت، همچنان نمی‌توانند این سهام را در بورس خریدوفروش کنند.
کد خبر : ۱۸۱۶۹۳

محمد مسعود داوری نایب‌رئیس اتاق تعاون استان مرکزی و رئیس اتاق تعاون شهرستان ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز، ضمن بیان این مطلب گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی تعاونی‌ها از بخش‌های مهم اقتصادی به حساب می‌آیند و بخش مهمی از اقتصاد دولتی باید توسط ایشان اداره شود.

وی ادامه داد: در ساوه سهم تعاونی‌های سهام عدالت بسیار پررنگ بوده و این تعاونی‌ها سهامداران اصلی پتروشیمی‌ها در شهرستان هستند.

داوری در مورد مشکلات پیش روی تعاونی‌ها در مسیر همکاری با پتروشیمی‌ها و صنایع بالادستی و پایین‌دستی گفت: اولین مشکل، بحث اقتصادی و سرمایه در گردش این مجموعه‌ها است که البته سراسری است و مختص ساوه و استان مرکزی نیست. وقتی کشور با بحران اقتصادی روبه رو می‌شود، بی‌گمان، تعاونی‌ها نیز از این مهم تأثیر گرفته و متضرر خواهند شد.

وی افزود: بیمه تأمین اجتماعی و مالیات بر ارزش‌افزوده نیز جزو مشکلات بخش تعاونی برای ادامه حیات بوده و متأسفانه دولت و مجلس در بودجه سالانه برای این دو مشکل و رفع آن هیچ ردیفی را پیش‌بینی نکرده‌اند و درنهایت تعطیلی شرکت‌های تعاونی به دلیل مشکلات مالی رخ می‌هد.

نایب رییس اتاق تعاون استان مرکزی در مورد حضور تعاونی‌ها در موضوع پتروشیمی و تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی نیز گفت: هر شهرستان یک تعاونی سهام عدالت دارد که در حوزه پتروشیمی فعال است و یا سهامدار پتروشیمی‌ها هستند و یا تأمین‌کننده نیاز صنایع پایین‌دستی.

وی تأکید کرد: متأسفانه وضعیت سهام پتروشیمی‌ها در تعاونی‌ها کمی نامشخص است و این شرکت‌های تعاونی اجازه خریدوفروش سهام خود را ندارند که این مهم مشکلاتی را برای اعضا پدید آورده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر