بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
رئیس سازمان صمت سمنان گفت: 177 هزار تن کالا از استان سمنان در شش ماهه اول سال جاری به ارزش 81 میلیون و پانصد هزار دلار صادر شده است.
کد خبر : ۱۸۱۷۵۱

به گزارش بورس نیوز، بهروز اسودی در آستانه روز ملی صادرات گفت: 177 هزار تن کالا از استان سمنان در شش ماهه اول سال جاری به ارزش 81 میلیون و پانصد هزار دلار صادر شده است.

وی با بیان اینکه ارزش هرتن کالای صادراتی در استان 460 دلار می‌باشد، خاطر نشان کرد: بیشترین کالاهای صادراتی استان شامل پودرهای شوینده، سرب، ظروف یکبار مصرف، سودسوزآور، کولر آبی ، آلایش غیر خوراکی دام ، هیدرو کربن سبک و ... است که به 39 کشور جهان از قبیل کشورهای افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان، هند، کرواسی،  صربستان، هنگ کنگ، ارمنستان، آذربایجان، ایتالیا و ...صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به کاهش 36درصدی ارزش وزنی واردات در استان افزود: در شش ماهه سالجاری هفت هزار و 141 تن کالا به ارزش 18 میلیون دلار به استان وارد و از گمرک ترخیص شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانجات، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل، اجزا قطعات ترانسفورماتورها، ماشین های تزریق و ... می‌باشد که از 18 کشور جهان وارد شده است.

بهروز اسودی با اشاره به اهمیت حمایت از صادرکنندگان در راستای حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: از دیگر روادید بخش صادرات استان در ماههای اخیر، پیشبرد فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی سال 1397 می‌باشد که همچون سنوات گذشته، همزمان با روز ملی صادرات غیرنفتی، در استان سمنان نیز درحال انجام میباشد.

وی ادامه داد: واحدهای فعال تولیدی- صادراتی استان با ارائه گزارشی از اقدامات برجسته خود در امر صادرات کالا در طول یکسال گذشته، اقدام به ثبت‌نام در انتخابات مذکور نموده و به زودی از سوی کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر