بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
دبیر انجمن تایرسازان گفت: به دلیل افزایش نرخ دلار در چندماه اخیر شرکت های پتروشیمی بدون توجه به تامین نیاز صنایع پایین دستی بیشتر محصولات خود را صادر می کنند اما مقامات کشور باید برخوردهای لازم در این زمینه را انجام دهند .
کد خبر : ۱۸۱۷۶۹

مصطفی تنها دبیر انجمن تایرسازان در خصوص تامین مواد اولیه ساخت تایر توسط پتروشیمی‌ها به بورس نیوز گفت: در صنعت تایر محصولاتی همچون (NBR بوتادین رابر- اکریلونیتریل) و )اکریلیک رابر ER) مورد استفاده قرار می‌گیرد که توسط پتروشیمی‌های داخلی تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه اخیرا شرکت‌های پتروشیمی مواداولیه مورد نیاز برای تهیه لاستیک را عرضه نمی‌کنند، گفت: این شرکت‌ها برای تامین نیاز داخل تلاشی نمی‌کنند زیرا صادرات برای آن‌ها منافع بیشتری را در پی دارد.

تنها با اشاره به اینکه قبل از تامین نیاز داخل نباید محصولات شرکت‌های پتروشیمی صادر شوند، گفت: صادرات باید براساس مازاد عرضه انجام شود و نباید نیاز داخل را به دیگر کشورها صادرکنیم که پس از آن به دلیل خرید دوباره این محصولات توسط کارخانجات صنایع پایین دستی ارز بیشتری از کشور خارج شود.

دبیر انجمن تایرسازان تاکید کرد: تا زمانی که شرکت‌های پتروشیمی داخلی قادر به تولید مواد اولیه لاستیک هستند نباید کارخانجات تولید لاستیک این محصولات را دوباره از دیگر کشورها وارد کنند.

دبیر انجمن تایرسازان با اشاره به اینکه به دلیل افزایش قیمت دلار در چندماه اخیر شرکت‌های پتروشیمی تمایل بیشتری برای صادرات محصولات خود دارند، تصریح کرد: این شرکت‌ها بیشتر محصولات خود را به دیگر کشورها صادر می‌کنند اما مقامات کشور باید برخوردهای لازم در این زمینه را انجام دهند.

وی افزود: نباید مجوزهای لازم برای صادرات این محصولات صادر شود زیرا در صورت ادامه روند فعلی کارخانجات صنایع پایین دستی پتروشیمی دچار مشکل می شوند.

دبیر انجمن تایرسازان با اشاره به اینکه خام‌فروشی هیچ‌وقت مورد تایید مسئولین و مقامات بلند پایه کشور نبوده است، گفت: اگر محصولات پتروشیمی در صنایع پایین دست مورد استفاده قرار گیرند ارزش افزوده اقتصاد کشور در یک کالای مشخص افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر