بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
حضور تعاونی‌ها در بورس کالا برای تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به تولیدکنندگان خرد کمک شایان توجهی کرده ‏تا نیاز خرد ایشان مرتفع گردد.‏
کد خبر : ۱۸۱۷۸۶

حسین معینی مدیرعامل شرکت تعاونی صنف پلاستیک و ملامین شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: شهریار 90 درصد تولید ظروف یک‌بارمصرف کشور را بر عهده دارد و این پتانسیل باعث ایجاد بازار خوبی برای صادرات شده است.

معینی تصریح کرد: بازارهای صادراتی محصولات تولیدی در حوزه پلاستیک و ملامین شهرستان شهریار، کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و کشورهای سواحل خزر هستند.

وی در مورد دلیل افزایش قیمت ظروف یک‌بارمصرف در ماه‌های اخیر را افزایش نرخ ارز دانست و افزود: به بهانه افزایش قیمت دلار، پتروشیمی‌ها مواد اولیه را گران کردند و قیمت پایه در بورس کالا نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد که این مهم باعث ایجاد تنش در بازار شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی صنف پلاستیک و ملامین شهریار تأکید کرد: وقتی مواد اولیه گران به دست تولیدکننده برسد مطمئناً این افزایش قیمت باید در قیمت نهایی لحاظ شود که نتیجه آن این گرانی و افزایش قیمت محصولات یک‌بارمصرف را در پی داشته و دارد.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر کمبود مواد اولیه نداریم اما سیستم توزیع مقداری نقص وجود دارد که برای مرتفع کردن آن باید تدابیر ویژه‌ای اعمال شود.

معینی در مورد عرضه مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی و مشکلاتی که این نوع عرضه دارد گفت: تعداد تولیدکنندگان غیرواقعی در بورس بسیار زیاد است که خریدها نیز توسط ایشان انجام می‌شود این مهم برای تولیدکننده واقعی مشکل ایجاد می‌کند و باید توسط بورس پالایشی انجام و تولیدکننده واقعی از غیرواقعی تمیز داده شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر