بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:نظارت ضعیف بانک مرکزی باعث شده بانک‌ها نرخ‌های سود را افزایش دهند و این موضوع فعالان اقتصادی را با مشکل جدی روبرو می‌کند.
کد خبر : ۱۸۱۸۱۶

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی درباره افزایش نرخ سود بانکی در برخی از بانک‌های کشور، گفت: با وجود اینکه در مصاحبه‌های قبلی نیز تاکید کردم افزایش نرخ سود بانکی به زیان بخش تولید است اما برخی از بانک‌ها نرخ سود بانکی را در مدت اخیر افزایش دادند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بالا رفتن نرخ سود بانکی ادامه داد:نرخ‌های سود بانکی که بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار بوده غیرقابل قبول است .

نماینده مردم کرمان و راور گفت:نظارت ضعیف بانک مرکزی باعث شده بانک‌ها نرخ‌های سود را افزایش دهند و این موضوع فعالان اقتصادی را با مشکل جدی روبرو می‌کند.

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی جدید در کمیسیون اقتصادی

محمدرضا پورابراهیمی در ادامه تصریح کرد: موضوع تخلف بانک‌ها در زمینه افزایش نرخ سود بانکی در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری می‌شود و باید در این رابطه سیستم بانکی کشور جوابگو باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بررسی ایرادات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاری – صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی اعاده شده از شورای محترم نگهبان از دستور کارهای جلسات کمیسیون اقتصادی در هفته جاری است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر