بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

35 میلیون تن از تولیدات صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، در داخل مصرف می‌شود

عضو کمیسیون انرژی، پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی ایران، گفت: ظرفیت تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی در کشور 57 میلیون تن در سال است که از این میزان تقریبا 35 میلیون تن در داخل کشور مصرف می شود.
کد خبر : ۱۸۱۸۸۰

به گزارش بورس نیوز، توسعه چشمگیر صنایع پتروشیمی در سال‌های اخیر و رشد فزآینده ای که با راه اندازی پروژه های جدید پتروشیمی به لحاظ حجم و تنوع محصولات این صنایع حاصل می شود بستر مناسبی را برای توسعه صنایع پایین دستی به عنوان مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی فراهم نموده اما باتوجه به افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر برخی از تولیدکنندگان صنایع مختلف پایین دستی معتقدند که شرکت های پتروشیمی بدون در نظر گرفتن نیاز بازار داخلی بیشترین میزان تولیدات خود را به دیگر کشورها صادر می کنند که به تبع آن تولیدکنندگان داخلی با مشکل تامین مواد اولیه برای تولید محصولات مواجه شده اند.

در این خصوص رضا پدیدارعضو کمیسیون انرژی، پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی ایران به بورس نیوز ، گفت: ظرفیت تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی در کشور 57 میلیون تن در سال بوده که از این میزان تقریبا 35 میلیون تن در داخل کشور مصرف می شود.

وی با بیان اینکه تنها 22 میلیون تن از محصولات پایین دستی پتروشیمی ها به دیگر کشورها صادر می شود، افزود: محصولات شرکت های پتروشیمی که در داخل کشور مصرف می شوند باید از طریق بورس عرضه شوند بنابراین آنچه که صادر می شود مازاد بر نیاز بازار داخل است.

پدیدار خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات آماری بیشترین میزان از تولیدات شش ماهه اخیر پتروشیمی ها در داخل کشورعرضه شده و مابقی آن به دیگر کشورها صادر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر