بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
کد خبر : ۱۸۱۹۰۶

حمیدرضا پیرزاد  افزود: به دلیل اینکه کارخانجات و واحد های تولیدی اطلاعات دقیق و به روزی از شرایط بازار ندارند ما سعی کرده ایم تا با تجمیع درخواست ها ، خرید خوب و مناسبی برای آن ها در بورس کالا انجام دهیم و به عنوان یک بازوی بازرگانی خوب برای آن ها عمل کنیم.

وی ادامه داد: بعد از آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا ، سعی کرده ایم با یک بینش و دید کلی از شرایط روز بازار از خرید اشتباه و قیمت نامناسب برای 60 اعضای این تعاونی جلوگیری به عمل آوریم و مواد اولیه را در مناسب ترین حالت در اختیار آن ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه قبل از آزادسازی قیمت،برای دریافت محصولات بین تعاونی ها و واحد ها به صورت مجزا هیچ امتیازی وجود نداشت گفت: متاسفانه همین امر باعث شد تا دچار کاهش عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا شویم .

پیرزاد افزود:تعاونی ها نقش پُررنگی در انعقاد قراردادهای بلند مدت با مجتمع های پتروشیمی می توانند داشته باشند به شرط اینکه از آن ها حمایت ها جدی از طرف وزارت تعاون ، وزارت صمت و نیز دفتر توسعه صنایع تکمیلی صورت بگیرد و این ارگان ها باید به تعاونی ها اختیاراتی بدهند تا بتوانند با پتروشیمی ها به صورت مستقیم قرارداد بلند مدت منعقد کنند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده تعاونی ها در مورد شناسایی مصرف کنندگان واقعی اظهار داشت: رابطه خوبی با مدیران سازمان بورس و نیز بورس کالا داشته ایم و به آن ها اطلاعات مشتریان را داده ایم ، ضمن اینکه وزارت صمت نیز اهرم های نظارتی مانند سامانه بهین یاب را طراحی کرده است ، تعاونی ها بعد از این سامانه می توانند بهترین اهرم نظارتی برای توزیع محصولات باشند.

مدیر عامل شرکت تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان لوله و اتصالات پی وی سی مجد جی اصفهان گفت:تعاونی ها به عنوان یک NGO می توانند مواد اولیه را به مجرای درست که همان تولید است هدایت کنند از این رو نقش موثری را در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.

پیرزاد بیان داشت: تعاونی ها به تنهایی قدرتی در مقابل پتروشیمی ها ندارند کما اینکه در برخی موارد خود دولت نیز نمی تواند مقابل پتروشیمی ها بایستد ، به دلیل اینکه پتروشیمی ها به فکر منافع و سودآوری خودشان هستند از این رو ما باید از سمت ارگان های ذی ربط مورد حمایت قرار بگیریم یعنی باید یک دستور حاکمیتی پشت تعاونی ها باشد تا پتروشیمی ها بتوانند ما را به عنوان یک مشتری بزرگ ببینند و به ما امتیاز بدهند.

وی گفت: برگزاری همایش های تخصصی می تواند نقش تشکل ها و تعاونی ها را به خوبی بین مسئولان تببین کند و قطعا خروجی آن در رشد اقتصاد کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

گفتنی است: قرار است همايش معرفی تعاونی های توزیعی و میزان بازار توزیع این تعاونی ها و نقش تعاونی های توزیعی در اقتصاد مقاومتی و سطح صادرات معرفی تعاونی های توزیع در حوزه پترشيمي ۲۵ مهر ماه در سالن حافظ، مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شود
علاقه‌مندان به شرکت در همایش می‌توانند جهت اطلاعات ثبت‌نام با شماره تلفن ۸۸۱۷۵۳۶۹ تماس بگیرند.

همچنین اطلاعات بیشتر درسایت www.temsp.ir درج‌شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر