بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
بر اساس قانون قرار بر این بود که دیگر شهرداری‌ها به جریمه‌ای بابت کمبود پارکینگ دریافت نکنند تا سازندگان مجبور به ‏تأمین 100 درصدی پارکینگ ساختمان‌های خود شوند اما؛ این مهم از سوی شهرداری‌ها رعایت نمی‌شود.‏
کد خبر : ۱۸۱۹۲۸

سید علی رضوی مدیرعامل شرکت گسترش تجهیزات دنا تولیدکننده پارکینگ‌های مکانیزه در کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در شهرهای کوچک و بزرگ کشور، کمبود پارکینگ در ساختمان‌های مسکونی است و این در حالی است که بر اساس قانون همه ساختمان‌های جدید باید 100 درصد پارکینگ تأمین نمایند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شهرداری‌ها به‌جای کمبود پارکینگ، از سازنده جریمه دریافت می‌کردند که این مهم از سوی قانون‌گذار منع شد تا سازندگان برای این کمبود خود فکری جدید کنند. همین قانون باعث شد تا 10 سال پیش با تأسیس کارخانه خود وارد این عرصه شویم.

مدیرعامل شرکت گسترش تجهیزات دنا تصریح کرد: با اسمارت پارکینگ‌ها شما در فضای 2 پارکینگ می‌توانید 16 خودرو را پارک کنید و این یعنی رفع مشکل پارکینگ در ساختمان‌های بزرگ و کوچک پایتخت و شهرهای بزرگ اما مقاومت برای این تغییر بسیار زیاد است.

رضوی تأکید کرد: متأسفانه شهرداری‌ها در برابر این قانون مقاومت شدیدی می‌کنند و به همین دلیل مراحل دریافت پروانه ساختمان برای سازندگانی که پارکینگ مکانیزه انتخاب می‌کنند بسیار سخت و برای افرادی که اساساً برای کمبود پارکینگ‌های خود فکری نمی‌کنند تنها با پرداخت مبلغی جزئی به شهرداری‌ها بسیار آسان طی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت گسترش تجهیزات دنا با اشاره به این مطلب که محصولات ما تکنولوژی بسیار خوبی دارد و به‌عنوان یک محصول ایرانی می‌تواند جهانی شود گفت: در این مدت تنها 12 پروانه ساخت ساختمان با پارکینگ مکانیزه و اسمارت از سوی شهرداری‌ها صادرشده است که نشان‌دهنده سخت‌گیری این ارگان در مقابل طرحی است که می‌تواند تمام مشکلات شهرهای کشور به دلیل نبود پارکینگ را حل کند.

رضوی افزود: واحد تولیدی ماتحت لیسانس یک مجموعه کره‌ای فعالیت می‌کند و به همین دلیل کیفیت تولیدات ما بسیار مطلوب و قابل‌رقابت در بازارهای جهانی است.

این فعال صنعتی و صادرکننده نمونه سال 97 در مورد بازارهای صادراتی محصولاتش گفت: ما از سال 95 توانستیم به بازارهای صادراتی در منطقه راه پیدا کنیم و در حال حاضر در کشورهای عمان، قطر و عراق حضور فعال داریم و یک پروژه بسیار بزرگ در دبی در حال مطالعه داریم که بسیار مهم خواهد بود.

وی افزود: در ایران نیز استقبال مناسب بوده و طرح‌هایی از پارکینگ مکانیزه ما در شهرهای تهران، شیراز، سنندج، اصفهان، مشهد، کاشان و بوشهر اجرا کرده‌ایم اما هنوز برای فعالیت در کل کشور و توسعه کار با مشکلی به نام شهرداری‌ها و قوانین سخت گیرانه ایشان روبه‌رو بوده که امیدواریم مرتفع گردد.

تا یک سال آینده به فرا بورس می‌رویم

رضوی با اعلام برنامه‌ریزی مجموعه خود برای ورود به فرابورس گفت: برنامه‌های توسعه‌ای ما به‌گونه‌ای است که نیاز داریم در بازار سرمایه حضورداشته باشیم.

وی افزود: در یک سال آینده ابتدا وارد فرابورس و سپس وارد بورس اصلی می‌شویم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران مناسبی برای توسعه در خارج از مرزهای کشور پیدا کنیم.

این فعال اقتصادی بیان داشت: به دلیل کیفیت بالای محصول و همچنین استقبال خوبی که در منطقه از محصول ما شده است، 2 برنامه ویژه داریم ابتدا محصولات خود را متنوع‌تر کرده و در قدم بعدی در 2 کشور همسایه دو کارخانه جدید تأسیس خواهیم کرد.

رضوی برافزایش ساخت داخل تولیدات مجموعه خود تأکید کرد و افزود: ما اسمارت پارکینگ‌ها را با برندی ایرانی به جهان معرفی خواهیم کرد و بر همین اساس نیز برنامه ورود به بازار سرمایه را برای خود تدوین کرده‌ایم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر