بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سرمایه‌گذار داخلی با مشکلات عدیده از جمله فشار سازمان مالیاتی، فشار بانک ها و دیگر مسایل روبروست، چطور انتظار داریم سرمایه‌گذار خارجی رغبت سرمایه‌گذاری در کشور را داشته باشد؟
کد خبر : ۱۸۱۹۷۲

به گزارش بورس نیوز، سید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد از اینکه سرمایه‌گذاران داخلی هم با عدم امنیت در بحث گردش سرمایه روبرو هستند، افزود: وقتی سرمایه‌گذار داخلی با مشکلات عدیده از جمله فشار سازمان مالیاتی، فشار بانک ها و دیگر مسایل روبروست، چطور انتظار داریم سرمایه‌گذار خارجی رغبت سرمایه‌گذاری در کشور را داشته باشد؟

وعده هایی که عملی نشد

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت، ادامه داد: علیرغم وعده و وعیدهایی که در زمان برجام داده شد مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران خارجی در کشور حضور پیدا می‌کنند، اما با وجود رفت و آمدهای زیادی که از سوی تعدادی از سرمایه‌گذاران و یا شرکت های واسظه انجام شد، شاهد حضور پررنگ کشورها و سرمایه‌گذاران خارجی در کشور نبودیم.

عدم جلب اعتماد سرمایه‌گذاران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یکی از دلایل کمرنگ بودن حضور سرمایه‌گذاران خارجی را فشار و تحریم دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه فشار و تحریم در این مدت وجود داشته، ولی واقعیت این است که ما نتوانسته‌ایم اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کنیم و این عدم جلب اعتماد، ناشی از این است که از سرمایه‌گذاران داخلی هم آنطور که باید و شاید حمایت نشده اند.

حضوری که به رونق تولید نمی انجامد

لارگانی به حضور چند سرمایه‌گذار خارجی در مناطق آزاد تجاری اشاره کرد و افزود: برخی از سرمایه‌گذارانی هم که در مناطق آزاد و با بهره گیری از امکانات خاص این مناطق مشغول فعالیت هستند، بعضا با وارد کردن کالاهای تولیدی کشور خود به جای تولید و ایجاد اشتغال در کشور، به رونق اقتصادی کمکی نکرده اند و در واقع ضربه سنگینی به تولید داخل وارد کرده اند.

اعتمادسازی از سوی دولت؛ تنها راه حل موجود

این نماینده مردم در مجلس دهم، تنها راه برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی را اعتمادسازی از سوی دولت برای سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دانست و گفت: تنها با این روش است که می‌توانیم ایجاد اشتغال کرده و از افزوده شدن بر تعداد بیکاران بکاهیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر