بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
معاونت برنامه‎ریزی و تلفیق طرح‎ها و برنامه‎های برنامه‎ریزی تلفیقی این شرکت اعلام کرده است: هم‎اکنون پروژه ارسال نفت خام میدان خشت به مبادی صادراتی در شرف تکمیل و راه‎اندازی است
کد خبر : ۱۸۲۰۲۴

به گزارش بورس نیوز، معاونت برنامهریزی و تلفیق طرحها و برنامههای برنامهریزی تلفیقی این شرکت اعلام کرده است: هماکنون پروژه ارسال نفت خام میدان خشت به مبادی صادراتی در شرف تکمیل و راهاندازی است به‌طوریکه برای اتصال به چندراهه گناوه، فقط ۲ کیلومتر باقی مانده که پس از تکمیل این بخش، تولید از میدان خشت آغاز می شود.

این گزارش افزوده است: هفته گذشته نیز در نشستی با حضور نمایندگان مدیریتها و شرکتهای مرتبط، نحوه اتصال خط لوله ١٠ اینچ انتقال نفت خام میدان خشت به چندراهه گناوه بررسی شده است.

بر اساس برنامه پیشبینی، مقرر است تولید نفت خام از میدان خشت در ماههای آینده آغاز و به مرور زمان تا سقف ٣٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد؛ در ضمن بهمنظور ایجاد انعطاف عملیاتی در حفظ مشخصات کیفی نفت خام‌‌های صادراتی، اتصال نفت‌ تولیدی این میدان به هر دو سیستم نفت خام‌ سبک و سنگین صادراتی مورد توجه است.

میدان نفتی خشت در منطقه کنار تخته در استان فارس، بین شهرهای کازرون و برازجان واقع شده، حفاری نخستین چاه این میدان که در حوزه فعالیت و اختیارات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است در سال ۱۳۷۱ انجام شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر