بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نقش پدافند غیرعامل در دستیابی به امنیت غذایی پایدار و تولید حائز اهمیت است.
کد خبر : ۱۸۲۰۵۶

به گزارش بورس نیوز، اسمعیل کریم‌زاده در کارگروه جهادکشاورزی هماهنگی بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در سازمان اظهارکرد: اقدامات پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی می تواند نقش اساسی را در کاهش آسیب‌پذیری و ارتقای پایداری در برابر تهدیدات و کاهش تبعات ناشی از مخاطرات طبیعی را ایفا نماید.

وی ادامه داد: هدف پدافند غیرعامل، مصونیت‌سازی و کاهش آسیب‌ها و افزایش بازدارندگی‌ در مقابل تهدیدهاست.

کریم‌زاده تصریح کرد: آذربایجان غربی یک استان مرزی است و تهدیدات خاص و متناسب با وضعیت مرزی بودن خود را دارد که با سایر استان‌های کشور متفاوت است؛ لذا متناسب با این وضعیت، تهدیدات زیست‌محیطی و سایبری در زمینه بخش کشاورزی باید شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی شود.

در ادامه این جلسه پرویز امجد رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان نیز با ارائه کلیاتی از عملکرد کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل، سیاستهای اجرایی سازمان را در این زمینه برای حاضران تببین کرد و گفت : شعار هفته پدافند غیرعامل در سال جاری، پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی تعیین شده است .

امجد با اشاره به برنامه‌ریزی جهت بازدید میدانی از مراکز مهم و استرتژیک بخش کشاورزی اضافه کرد: در طول هفته پدافند غیرعامل از این مراکز از جمله آزمایشگاه‌های نباتی و دامی، کارخانجات قند، واحدهای تولید موادغذایی ودام و طیور، سیلوهای ذخیره‌سازی گندم، کارخانجات آرد، مراکز و انبارهای تهیه و تامین کود و سموم شیمیایی، انبارهای نگهداری نهاده‌های دامی و سردخانه‌های دامی و میوه استان توسط مسئولین بازدید به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به برگزاری مانور پدافند غیرعامل و اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و نصب بنرهای تبلیغاتی در طول این هفته ادامه داد: بسیج و مشارکت مردمی محور تحقق پدافند غیرعامل است .

وی همچنین سالم‌سازی تولید و بهداشت تغذیه، کاهش مصرف سوختهای فسیلی، ایجاد ایستگاه‌های اقماری جمع‌آوری شیر و اصلاح نژاد گاومیش و پرورش ماهی در قفس با هدف اشتغالزایی و اصلاح الگوی تغذیه را از برنامه‌های سازمان در راستای توسعه پایدار کشاورزی و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

سهندی کارشناس اداره کل پدافند غیرعامل استان نیز در این نشست با بیان اینکه از ششم تا ۱۲ آبان ماه هر سال به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی برای این هفته در استان تدارک دیده شده که برگزاری رزمایش و همایش‌ها، بازدید از مراکز مهم و استراتژیک، حضور در مدارس و ارائه آموزش‌های لازم برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با مقوله پدافند غیرعامل، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسئولان این حوزه از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: این هفته بهترین فرصت برای تبیین اهمیت پدافند غیرعامل در جامعه و فرهنگسازی در این زمینه است .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر