بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: باید با حمایت مسئولان بخش کشاورزی، پس از عرضه و رونق معاملات زعفران داخلی در بورس کالا و حمایت از کشاورزان باید عرضه های صادراتی و معاملات بین المللی زعفران را در دستور کار قرار دهیم .
کد خبر : ۱۸۲۲۰۷

به گزارش بورس نیوز، علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید برحمایت مجلس از عرضه زعفران در بورس کالا، گفت: در شرایطی که سال ها قیمت زعفران به شکل واقعی و شفاف مشخص نمی شد، اما با ورود این محصول به بورس کالا، قیمت های واقعی و براساس عرضه و تقاضا کشف می شود که در این زمینه باید فعالان اصلی بازار زعفران به معاملات بورس ورود کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه متاسفانه در این سال ها قدر این نعمت ارزشمند و زحمت زیاد کشاورزان را ندانسته ایم، افزود: به طوریکه هر ساله شاهد عرضه بدون برنامه این محصول به بازارهای جهانی اما توسعه برندسازی و استفاده خارجی ها از زعفران ایران هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه سود واقعی از محصول ارزشمند ایرانی را خارجی‌ها می‌برند، افزود: باید از ظرفیت های بورس کالا در راستای تنظیم بازار زعفران داخلی و سپس صادرات هدفمند زعفران استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به مزیت هایی که تولید زعفران در کشور دارد، باید ابتدا با محصولات تقلبی و مشابه مقابله کنیم که اعتبار این محصول زیر سوال نرود؛ همچنین این محصول باید به شکلی مورد معامله قرار گیرد که برکیفیت آن لطمه ای وارد نشود.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه از سال جاری با کشف واقعی قیمت زعفران در بورس کالا، کشاورزان نیز از نرخ های واقعی مطلع شده اند،ادامه داد: دیگر شاهد ارزان خری واسطه ها از کشاورزان و همچنین ارزان فروشی این محصول به بازارهای جهانی نخواهیم بود.

ابراهیمی با بیان اینکه نکته قابل توجه و مثبت دیگر در عرضه زعفران در بورس کالا، ارائه محصولات باکیفیت در این بازار است، گفت: تولید کنندگان ملزم به عرضه محصولات با کیفیت بالا در بورس هستند که این امر منجر به ارتقای کیفی این محصول در بین کشاورزان خواهد شد.

وی در خصوص اظهارات اخیر معاون وزیر جهادکشاورزی مبنی بر بین المللی شدن معاملات زعفران در بورس کالا، افزود: مجلس از ایجاد شفافیت در معاملات داخلی و همچنین عرضه زعفران از دریچه بورس کالا به بازارهای جهانی حمایت می کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برای انجام معاملات کالا در سطح بین المللی باید استانداردهای لازم در این زمینه اجرا شوند، گفت: حفظ کیفیت و شفافیت دو مولفه بسیار مهم در این زمینه محسوب می شوند که با توجه به وجود بورس کالا می توان در آینده به صادرات همه جانبه و مرجعیت قیمت زعفران ایران در دنیا امیدوار بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران عنوان کرد؛

مزایای راه‌اندازی بازار آتی زعفران

ایران باید تعیین کننده قیمت زعفران در جهان باشد

تلاش برای راه‌اندازی ‌بورس بین‌المللی زعفران

ارسال نظر