بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کارشناس بورس و انرژی گفت: در اطلاعیه عرضه نفت در بورس انرژی ایراداتی وجود دارد که باید اصلاح و برای مشتری جذاب تر شود.
کد خبر : ۱۸۲۲۴۳

به گزارش بورس نیوز، محمد صادق کریمی کارشناس بورس و انرژی با اشاره به مصوبه شورای هماهنگی سران قوا درباره عرضه نفت در بورس انرژی گفت: شرکت هایی که توانایی خریداری و فروش نفت خام را در بازار جهانی دارند می توانند در بورس، رقابت و نفت خام را خریداری و در بازار بفروشند.

وی با اشاره به اینکه سقف و کف رقابت دراین عرضه وجود ندارد، افزود: قیمت پایه نفت برای این منظور در حال حاضر 79 دلار و 15 سنت برای هر بشکه بوده اما شاید بر اساس شرایط تغییر کند.

کریمی در تشریح تفاوت‌های عرضه فعلی نفت در بورس انرژی با عرضه قبلی آن در دوره تحریم ها، گفت: در این دوره امکان خرید اعتباری نیز وجود دارد و شرایط برای ورود بخش خصوصی در تجارت نفت نیز فراهم است.

کارشناس بورس و انرژی با بیان اینکه معامله نفت در بورس انرژی فیزیکی است، گفت: حدود 2 ماه پس از انجام معامله، محموله تحویل و بارگیری می‌شود و پس از آن صادرکنندگان 50 روز فرصت دارند تا ارز حاصل از صادرات را به حساب شرکت ملی نفت برگرداننده و ضمانت نامه‌های خودرا آزاد کنند.

کریمی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند نفت خام را به قیمت بالاتر از قیمت خرید بفروشد و سود دریافت کند، افزود: شرکت ملی نفت نیز اختیار دارد تا قیمت‌ها را به گونه‌ای در بورس انرژی تعیین کند که برای خریداران نفت، جذابیت ایجاد شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در اطلاعیه عرضه نفت در بورس انرژی ایراداتی وجود دارد که باید اصلاح و برای مشتری جذاب تر شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر