بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

حذف دلار مانعی بزرگ برای توسعه صادرات/ عرضه ریالی، داد صادراتی‌ها را در آورد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: انجام عرضه های صادراتی براساس ریال شرکت های عرضه کننده محصولات را با مشکل مواجه می کند زیرا این امر مانعی برای صادرات محصولات به دیگر کشورها محسوب می شود.
کد خبر : ۱۸۲۳۰۶

به گزارش بورس نیوز، براساس اطلاعیه ای که چند روز پیش از سوی بورس کالا صادر شد از روز شنبه مورخ 5/8/1397 کلیه عرضه های صادراتی بورس کالا به صورت ریالی انجام می شود و تایید هرگونه معاملات ارزی در رینگ صادراتی نیز متعاقبا پس از اعلام و موافقت سازمان بورس امکان پذیر خواهد بود اما کارشناسان معتقدند اجرای این دستور عواقب جبران ناپذیری را برای صادرکنندگان به همراه خواهد داشت.

به گزارش بورس نیوز، در این خصوص احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به بورس نیوز گفت: عرضه محصولات صادراتی در بورس کالا بر اساس پیمان سپاری ارزی انجام می شود.

وی افزود: پیمان سپاری ارزی مختص کالاهایی بوده که مورد تبادل با کشورهای خارجی قرار می گیرند لذا در عرضه این محصولات استفاده از ارزهای رایج دنیا و پایبندی به قوانین مالی بین المللی امری ضروری تلقی خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: انجام عرضه های صادراتی براساس ریال شرکت های عرضه کننده محصولات را با مشکل مواجه می کند زیرا این امر مانعی برای صادرات محصولات به دیگر کشورها محسوب می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر