بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
اعلام انسداد حساب‌های بانکی ایرانی‌ها در عمان و بی نتیجه ماندن مذاکرات برای رفع مسایل بین طرفین طولی نکشید که با تکذیب این موضوع همراه شد، البته در این بین تاکید بر این بود که حساب تمامی شرکت‌ها و سرمایه‌گذارانی که در چارچوب ضوابط قانونی حساب دارند، باز است.
کد خبر : ۱۸۲۳۲۴
به گزارش بورس نیوز، اخیرا برخی خبرها از این حکایت داشت که پول ایرانی‌ها حدود ۲۰ روز است که در عمان مسدود شده و دولت عمان هشدار داده که به زودی حساب مابقی نیز بسته خواهد شد، در عین حال که تلاش‌های سفیر ایران هم تاکنون بی نتیجه بوده است.

در حالی پیگیری از مراجع بانکی با رد این موضوع همراه بود و اعلام کردند که حساب‌های ایرانی‌ها در عمان مسدود نشده است که در ادامه اتاق بازرگانی طی اطلاعیه‌ای خبر مربوطه را تکذیب کرد.

در توضیح اتاق مشترک ایران و عمان آمده بود که طی هفته‌های گذشته این اتاق مشترک توانسته با رایزنی با مقامات ارشد دولت عمان و مدیران ارشد بانک‌های عمانی، زمینه افزایش روابط اقتصادی فعالان بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنند، اما برخی تلاش دارند علی رغم وضعیت خوب روابط میان دو کشور موجب نگرانی تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی و ایرانی‌های مقیم عمان شوند.

همچنین اعلام شد که حساب تمام شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ایرانی که با رعایت ضوابط قانونی در عمان حساب بانکی ایجاد کرده و قوانین حاکم از جمله ضوابط پولشویی را رعایت کرده‌اند باز و هیچ محدودیتی برای امور بانکی آن‌ها وجود ندارد.

در این توضیحات واضح آن است که حساب و پول تمامی شرکت‌ها و سرمایه‌گذارانی که ضوابط قانونی به ویژه ضوابط پولشویی را رعایت کرده‌اند باز بوده و محدودیتی ندارد. بر این اساس به نظر می رسد بعید نیست که حساب افراد حقیقی و حقوقی که ضوابط مربوطه را رعایت نکرده‌اند دچار مشکل شده باشد که امری طبیعی خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر