بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
مدیرعامل بانک توسعه صادرات درباره طرح جایگزین سوئیفت، گفت: نگرانی از قطع و ممنوعیت استفاده از سوئیفت نداریم زیرا سپام و سامانه‌های داخلی سایر کشورها، جایگزین خوبی برای سوئیفت است.
کد خبر : ۱۸۲۳۲۵
به گزارش بورس نیوز، علی صالح آبادی درباره راه‌اندازی سامانه جایگزین سوئیفت، اظهار داشت: از آنجایی که روش های متفاوتی از جمله تلکس، ایمیل رمزدار، سپام (سامانه پیام‌رسانی مالی الکترونیکی یا الکترونیکی کردن مراودات بانکی) برای برقراری ارتباط با بانک های خارجی در کشور وجود دارد، عدم استفاده از سوئیفت مشکل بزرگی برای ایران و برقراری ارتباط با بانک‌های خارجی  ایجاد نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه به‌طور حتم ایران در صورت ممنوعیت استفاده از سوئیفت از سایر روش‌ها استفاده خواهد کرد، گفت: البته به نظرم طرح جایگزین سوئیفت که از سوی اروپا مطرح شده، اقدام خوبی است تا از سوءاستفاده ابزاری آمریکا از سوئیفت جلوگیری شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این خصوص ادامه داد: به نظر من با توجه به اینکه ترامپ در حال یکه تازی دردنیا است، به‌طور حتم اغلب کشورها در دنیا از این طرح استقبال خواهند کرد تا ابزاری درکنار سوئیفت ایجاد شود.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه، روسیه نیز ساز وکار طرحی جایگزین سوئیفت را ایجاد کرده است، گفت: با توجه به امکان برقراری روابط از طریق طرح‌های جایگزین سوئیفت در داخل و همچنین طرح های دیگر در عرصه بین‌المللی بدون استفاده از سوئیفت وجود دارد، نگرانی دراین خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر، مسئولان ایرانی با برخی از کشورها به‌طور کلی مذاکراتی داشته‌اند تا از طریق سیستم سپام در کشور و یا سیستم‌های مشابه ارتباط برقرار شود و با این شرایط به نظرم احتیاجی به سوئیفت نیست زیرا سپام در کشور جایگزین خوبی برای سوئیفت است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: در سایر کشورها نیز سیستم‌های داخلی جایگزین سوئیفت وجود دارد که می‌توانند با برقراری ارتباط با سپام ایرانی، تمامی بانک‌ها با بانک‌های ایرانی ارتباط برقرار کرده و مبادله پیام داشته باشند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر